fredag 12 juni 2009

Its a rainy day, Halleluja!!

Ja, det kan man ju lungt säga!! Jag troor inte att det har vart uppehåll i ens fem minuter idag!! Men va gör det, när man är ledig och kan ligga inne och rulla tummarna eller något annat man inte blir så trött av....
Fast jag ska ärligt säga att jag har varken gjort det ena eller det andra...


I dag har jag satsat på att hålla skinnet spänt!!
Och hur gör man det...Jo, man fikar!! Och fikar igen, och sen äter man en smaskig kvällsmat...ja,då har man jobbat bra!!! Och kan som belöning unna sej en chokladbit!! Eller två....
Var ju tvungen (ni vet....pistolhot..igen) att köpa den nya Marabou Chokladen som ju rätt och slätt heter SOMMAR! Och den var ju inte jätteäcklig!!Med små bitar av frystorkade jordgubbar i..


Satt just och läste på förpackningen och fick se *kcal 135*....Wow, tänkte jag, inte fler......Det brukar ju vara per 100 gram....JJiiha, hann jag tänka,minst 4-5 gånger!!!
Men lyckan varade inte länge...nu hadlade det plötsligt om per 25 gram!!
Att man aldrig ska få njuta av choklad...
MÅSTE man skriva ut allt....ALLA vet väl att man inte blir smaaal av choklad??Utan man gör som jag....man håller skinnet spänt!!


Nu är ,till min stora glädje, snart trappen färdigmålad!! Snaaart!!Slänger en blick på han,kalsongtarzan som ligger i trappen och målar det sista för tredje gången!! Min alles egen lilla chokladbit...som man också kan bli tjock av...om man inte ser upp!!!
Hm...nu tror jag att det är färgen som gör att jag känner mej konstigt yr och groggy igen. Bäst att jag går någon annanstans och tar en nypa frisk luft,innan det sätter permanenta spår i knoppen på mej!!

Ha en riktigt skön fredagskväll!! Det ska vi ha!!


Må bäst & gonattkram från

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!