onsdag 10 juni 2009

Tjooohooo!!

Här kommer jag..svävandes i mina målar-ångor....."flying high"...
Kommer på mej själv med att sitta och leee....och då blir jag liite rädd!!
För jag vet inte om det är för att jag är lite susig i kupan, eller för att jag tycker att jag målar som en guuuud!!!
Men det måste va för att det blir så himlans snyggt, har jag bestämt mej för!!
Men vilket jobb......hade jag vetat det, eller tänkt efter en gång till.....så hade dom förmodligen förblitt träfärgade....Nu snackar jag spalje´....i trappen på väg upp till andra våningen. Och jag snackar inte EN "pinne"....utan betydligt fler!!
Det är första gången den målas....och jag lovar att det är den sista!!!

Men jag har haft en paus på ett par timmar...för att slippa va hemma i dom värsta ångerna..så nu har det torkat och luktar bara fräscht!! Men.....nu är det ju så att först ska det grundmålas...sen ska fansakapet målas med vanlig oljefärg TVÅ gånger.....-det är en evighetsmaskin....det är en evighetsmaskin.....
På min lediga stund så drog jag iväg och lunchade med en härlig tjej, och hennes dotter.

Fick prata av mej en stund och ha lite sällskap, tills det var dax att fara hem och ta tag i verkligheten igen!!

Jag var uppe före 07.oo PIIIIIP idag.....det är sant!! Så nu är Anna-panna nanig i ögat!! En hel dag har ju snart gått för mej...
Jag som i vanliga fall masar mej ur sängen runt 10-tiden......jo, det är också sant!!
Och jag skäms inte ett smack!! Det har jag inte vett på!!! ;0)

Näpp, nu ska jag hänga en tvätt...sen ska jag slåss med pensel å färg igen...den anfaller mej...ja, färgen asså....jag har färg överallt när jag målar...Gubben han bara garvar...och tittar på spalje´n & undrar i sitt stilla sinne om det finns någon färg där över huvud taget!!! Eller om allt finns kladdat på mej.....

Ha en superbra dag!! Och håll tummarna för att morgondagen blir strååålade fin!!
Pössåkraam

1 kommentar:

  1. Hoppas det blir snyggt när det e klart... O de blir det ju självklart!! Tråkigt väder i dag med, hoppas det e uppehåll i kväll i alla fall:) Kram Kram

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!