fredag 26 juni 2009

Sol+skugga+fläkt= underbart!!


GRATTIS TILL MIN PAPPA SOM FYLLER ÅR IDAG!! VI SES SEN,PAPPSEN!!!
PUSS&KRAM din dotter!!!



Jag har nog rätt höga krav, men en perfekt sommardag för mej innehåller mer än bara soool!!! Det krävs en del skugga, och det krävs alles lagom med fläkt!!
Och vad menar jag med lagom fläkt??? Jo, jag vill njuta av fläktarna som kommar svepandes över mej när jag ligger och solar, just den där fläkten som gör att man står ut...inte fläkt som gör att man får jaga sina tillhörigheter stup i kvarten....plocka upp det bredvid grannen,men en liten "åå,ursäkta mej".....



Och den enda plats där jag tycker att man får allt detta är om man tar båten ut på havet...och letar reda på ett perfekt ställe med både sol&bad-möjligheter!!



Då först är Anna heeelt nöjd!!



Igår ville i alla fall grabbsen till Johannesvik & bada!!!
Jag var inte sen på att hänga på.....vaknade sådär runt 12.30....med en temeratur som fått vem som helst att längta till ett svalkande bad!!! Så vi packade oss iväg!!
Placerade grejjerna på en ledig plats, plockade av oss och hoppade i plurret!!!
Och det var svalt....alles perfekt lagom temperatur i vattnet!!
man kunde ligga i....man kunde njuta!! Och det gjorde jag!!! Underbart!!
Sen var det upp och soltorka,tills man nådde kokpunkten igen...då var det bara att upprepa....plopp i plurret!!!! Jag älskar sommaren!!!

Åkte hem vid 18-tiden & startade grillen!!! Hamburgare fick det bli idag. Snabbt & lätt!!!


Idag är det två fotbollsmatcher i Bovall som gäller!! Första matcherna på Kalle cupen som jag inte sover.....så nu ska det bli matchar även för mej!!
Och det ska bli så kul!!!
Och så ska vi få en liten nattgäst tills imorrn. Grabbarnas kusin, en tjej på 5 år ska följa med oss hem. Det ska bli himla mysigt!! Makens brorsdotter är det.

Nu ska jag fixa frulle till mej och min bigboy, dom andra har redan dratt iväg på sammandrag inför kommande match!!! Ha en himla bra dag!!

Det ska vi ha!!! Kläm..





1 kommentar:

  1. Håller med dig, det måste vara lite skugga ibland också annars smälter man ju bort. (;

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!