tisdag 16 juni 2009

Det bästa!!


Japp,det klart bästa med denna dagen var sällskapet & matsäcken!!
Har vart på Nordens Ark & låtit djuren njuta av våra vackra face!!
Vi har ju årskort där, så det blir ett gäng turer på ett år...så medans alla stannar upp vid varenda hägn..för att titta på ugglor som vrider skallen ur led...eller hästar som käkar hö å bajjar...så promenerar vi vidare....för vi vet att det vankas mat & fika längs vägen!!
Det är vårat mål..äta!!
Fast jag packade matsäcken alles själv...så är det lika spännande varje gång och se va man kan få smaska i sej om man har tur!!

Det kanske ramlade ner något smaskigt av bara farten innan man stängde ryggan där hemma?
Ooops, det gjorde det...där fanns ju kexchoklad åxå....nämen???
Var till och med på lantgården idag...och tittade på fåglar & kaniner, bara för att det var så himla gott väder att promenera i!! Var hemma igen runt 15.30.

Nu ska jag gå ut till mina egna små svin...marsvinen.
Där behövs det städas och flyttas på bur idag. Ska försöka lura med min ene son....den andre ska snart iväg på fotboll. Så får jag gjort något vettigt idag med.
Jag kan erkänna att jag är löjligt slapp & slö just nu!!
Ikväll blir det promenad med gubben!! Nu jäklar ska vi komma igång....
Ha en bra tisdagseftermiddag/kväll!!!!
Det ska vi försöka ha!! Kram på er!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!