onsdag 24 juni 2009

Hot,hot,hot!!!


Tjoohoo,vilken sommarvärme!!!
Hoppas såå att den är här för att stanna!!
Nedräkningen har börjat.....11 nätter kvar, sen är det semestertider!!
Underbart!! Inatt har det vart x-tra tufft på jobbet. Jag hade en introduktion,vilket betyder att jag ska vara klar i knoppen och försöka komma ihåg allt vi pysslar med nattetid, så att det kan flyta på för sommarvikarierna,när vi andra flyr fältet. Och allt går ju på rutin....man "bara gör" vissa saker...självklara för oss ordinarie,men inte fullt lika självklara för en som aldrig vart på Hunnebohemmet......

Men jag tycker det gick rätt bra, när morgonen grydde så fixade våran nya "stjärna" en hel del själv.....vilket jag kan ta åt mej äran i!!! *Klappar mej på bröstet!!!*
Fast det är ju fortfarande en natt kvar för intro-tjejen, så hon kommer att vara en klippa efter att ännu en natt är avklarad!!! Försöker komma på om det är något jag missat att tala om....men nää...just nu kommer jag inte på någoninG!! Kan ju i och för sej bero på att jag är sådär lagom seg i kolan....efter nattens tuffa pass+värmen idag......

Sitter just nu på baksidan med ryggen imot solen...och jag kan säga en sak.....HETT!!!

Kalles kaviar cup har startat idag......stackars arma satar som ska springa och jaga en boll i denna värmen...jag har fullt upp med att sitta still!!!
Kan ju aldrig vara nyttigt att va såå aktiv en dag som denna!!! Försöker jag intala mej själv...BÄST att jag sitter still!!


Tittar upp på min store grabb...han den tonårslate!!! Han sitter i en solstol,läser Kalle-blasker och har fötterna i en stor hink med kallt vatten!!! Ser rätt skönt ut faktiskt!!! Härlig syn!! På en härlig grabb!! Mee like!!


Jaa, jag är tvungen att försöka ta mej ut till Smögenbryggan idag. Köpte en dösnygg skjorta till maken ,men i för liten storlek....enligt ha,ska man kunna fläkta med armarna ungefär som en väderkvarn....DÅ sitter en skjorta bra!! Tydligen funkade inte dessa konster i denna skjorta...så en annan storlek tack!!!

Så han kan röra sej stackarn........karlar!! Själv är jag överlycklig om det överhuvud taget passar.....
Fast jag vill inte parkera min bil där uta bland alla hysteriska bilmänniskor....när jag kom tillbaka sist så hade jag världens största reva på bakdörren....(lite lätt överdrivet) men tillräckligt för att jag skulle kunna putta den skyldige i plurret!!!! Passa er....det är min bil!! Jag är rädd om den!!!!
Men maken trodde han kunde fixa till det....jag hoppas på det!!

Skulle ha ett uppblåstbart garage i bakfickan med tjuvlarm...hade vart perfekt!!! Och självklart fri parkering där jag ville!!!! Toppen!!! Ska fila på denna ide´n!!!



Näpp, nu ska sno hinken ifrån sonen...för nu är det morsan som behöver svalkas innan hon kolar vippen.....phuuu,HETT!!!

Ha en underbart svettig dag!!! Toppen,toppen,sommaren är här!!!

Hm....skulle vilja vända på :ha ett underbart liv ..till: ha ett bart underliv!!!
Absolut att föredra idag!!!
Kram på er alla monsterdiggare det här är

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!