torsdag 11 juni 2009

Shakti....


Gomorron govänner!!! Jag vill tro att vi kommer att få en solig eftermiddag.
Väderprognosen just nu är väl sådär....kan bli bättre fram på tycker jag!!
Ikväll är det ju skolavslutning & sommarlov för skolan i Hunnebo.
Så, nu är det slut på lugnet och ensamma mornar för min del, nu kommer jag att ha två utsvultna grabbar att utfodra!! Mina goa grabbar!!

Just det..kanske ska förklara mej..överskriften Shakti är för den som inte vet...namnet på våra nya matta. En så kallad spikmatta!!
Första gången jag hörde talas om att det skulle vara så nyttigt för kroppen....såg jag framför mej dessa träplanker med spikar, riktigt låånga inspikade från undersidan...uppstickande i farligt vassa ,tusentals...ja ni vet!! Ni har ju troligen också sett på film.....
Men det funkade visst inte riktigt så....detta var en matta en liten,som täcker ryggen,men små ettriga sylvassa små jäklar...i plast.
Grabben blev görnyfiken och "slängde sej" på mattan....och var fort som skam på benen igen...AJ; satan...va hans första intryck!!
Hehe, jag stod bredvid och möös.....elak som jag är.
Och så kom min käre make....han den tuffe, hem. Även han blev nyfiken!!¨
Drog av sej tröjan, hade en blick som:"som om detta skulle va ett problem?"
La sej ner och...........och....."Ajajajajajaj som f**n va ont det gör...här går ju inte å ligga!!!" Och så fick han till sin stora fasa se att det var rekomenderat att ligga i 10 minuter....då trodde jag han skulle dö.........stackars min starka man!! (mega-fniss)
Så var det då min tur.....och med både sonens och gubbens första intryck i bakhuvudet...så var ju inte jag så himla tuff....men jag skulle testa!!
La mej ner på (som det kändes) 10 tusen vassa smådjävlar.....och......och....
Guuuud,va skönt!! Jag fick bara en sån mystisk avslappnande känsla!!!!
Det gjorde ont...men på ett behagligt sätt...skumt!!
(Nu ger jag mej tusan på att ni ser ramför er...hur gubben rappar mej med läderpiska) Men NEJ, jag är så pipig för smärta...så detta var i mina egna ögon mycket märkligt!! En helt klart skön AJAJ-känsla...värt att testa!!

Nu ska jag ta tag i dagen!!! Har väl inget direkt planerat på dagens lista...förrän skolavslutningen i parken klockan 18.oo. Då blir det jubel, och stora leenden för ett efterlängtat sommarlov!!
Ha det så himla gott!! Vi kanse ses senare....
Kramisar




2 kommentarer:

  1. Välkommen i klubben! Köpte vår för tre månader sedan och den används av de tre äldsta i familjen! de senaste gångerna jag har legat på den har det knappt känts vasst alls. har fått lägga på lite mer tryck för att få den där goda varma känslan. Vet dock inte om det är så att man vänjer sig eller om det är jag som är lite konstig...

    Sommarlov, så gott det låter!

    SvaraRadera
  2. Ja tyvärr är det rätt allvarligt! :( Vill inte skriva ut allt i bloggen, finns ju vissa "idioter" som gottar sig i andras olycka! Tyvärr!! Tusen tack för din omtanke, den värmer ska du veta! Massa kramar (vi ses säkert i kväll på avslutningen)

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!