lördag 6 juni 2009

Grattiis!!! Vackra Sveriges land!!!






Idag 6 juni & Sveriges Nationaldag!!! Grattis till vårat vackra land!!!


Trodde faktiskt att det skulle bli en riktig kanondag idag!! Imorse när jag kom från jobbet vid 7.30-snåret så sken solen från en klarblå himmel!!!


Underbart ,tänkte jag, då får Oscar-grabben en solig dag på hemmamatchen i Hunnebo!!! Men närå...det hade tydligen både regnat och åskat innan det passade slappa fru Wernersson att stå upp!!! Jag var tvungen då...jag var nödig!!!

Och TACK för att jag slapp att höra åskan,,,får då hade jag troligtvis gjort i brallan.....jag gillar inte åska!!!

Men med öronproppar på plats så skulle hela världen kunna rasa...och där ligger jag tryggt och dregglar på kudden........är det detta som kallas en "falsk trygghet".
Möjligt...men utan dom hade jag troligtvis vaknat av alla småljud,och mina tre grabbs hade väl varken kunnat prata eller röra sej inomhus...så dom är min chans till en bra sömn i alla fall!! (propparna asså)
Så...va händer en dag som denna.....jag hade en önskan om IKEA...den önskan dök upp när jag läste GT...där fanns en annons...Attans, va jag vill dit!!

Okej sa gubben ...sätt fart så drar vi!!
Men .....det var bara att inse...vi hade inte vart inne förrän strax efter klockan 16..piiip....och det stänger klockan 18.00.
Och inte ens TVÅ timmar på IKEA kan kvitta....där krävs ju nästan övernattning annars....jo,det är sant, jag bara älskar det stället!!!
Närå, fullt så illa är det inte, men att behöva stressa sej igenom stället är totalt otänkbart för mej.....

Så jag tog min lilla dator med mej in i sovrummet...pallrade upp med kuddar...å här ligger jag nu!!! Lite sur för att gubben sa jag till IKEA ...men att tiden var knapp!!! SKIT OCKSÅ:..på ren svenska!! Nu menar jag inte att jag e sur på min stackars gubbe....NEJ,utan att tiden inte var på min sida....

Min duktiga make flängde på sej arbetskläder i ett jihu..och (nästan)sprang ut på balkongen och började snickra!!
Få fundera ut något annat att göra idag......fast jag känner att jag lider av ide´torka!!!

Fast det ska nog bli bra till slut!!!
Ha en himla bra fortsatt lörda!!
Kom ihåg....lördag=lördagsgooodis!!!!!

Kramisar





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!