fredag 19 juni 2009

Ihopatryckta dagar!!

Börjar med gårdagens Pelle-dag!! En heldag med massa bebis-mys,gröt & mariekex!! Fasters troll kom till oss på förmiddagen....
-Han är trött,sa P.s mamma när klockan var 9.30...-Jamen, då tar jag på mej & går en promenad, sa faster!!

Mmm...trött OCH enveten...HAN känner jag!! Sova som är så ljuvligt skönt!! Näädå, först när klockan blev närmare 11.30, då passade det lille herr bus att sluta dom stora blå, & låta John blund komma....men ojojoj,inte för länge!!!
Max en halvtimme!!!
Kusinerna var ju jättespännande,för att inte tala om fläkten i sovrummet!!!
Mera bus & klättring...sen blev vi hungriga!! Det blir man av att busa!!
Då käkade vi mat!!MUMS,det var gott....fast faster var liite långsam....Sen tog vi en promenad till & då var vi trötta!! Kom inte långt förrän det låg en liten utslagen herre i sin vagn!!

Vaknade på härligt humör redo för nya klättringstag!!!
Jag tror att den lille herrn har vart mer tvåbent än fyrbent just idag!! Perfekt med massa händer överallt,som bara grabbar tag, när man vill resa sej upp!!! Hurra!!!


Fram imot kvällingen promenerade jag & maken ner med ett stycke barn till hans längtande föräldrar. Alltid härligt att ha en hel och fin liten gosse utan fläskläpp & trasig hudkostym att lämna tillbaka!!
TACK för denna dag lille herr energiknippe!!!!
Faster kan konstatera en sak......hon börjar bli gammal!!!
Fast det klart,inte undra på att man var helt slut efter en dag i den takten...man är ju inte riktigt van längre.....
JAG behöver ju inte springa efter två grabbar som växt fast framför datorn längre.....jag vet var dom är!!!


Idag på MIDSOMMARAFTON 2009, skall vi knalla upp till svärisarna där det finns fler kusiner att mysa med!!! Där ska vi åta gott & umgås, sen bär det av till jobbet för min del!!
Vill bara önska er alla en häärlig midsommarafton!! Hoppas den blir perfekt!!!

Varma kramar från





2 kommentarer:

  1. Tack för en mysig dag faster! Ni är bäst!

    Massor med BLÖTA pussar från Pelle.

    P.S. Säg inte till pappa att jag gillade farbrors musik. Då blir han GALEN!... D.S.

    SvaraRadera
  2. *skrattar högt*
    Oj va vi ska spela "vår" musik för Pelle!!!
    Pappa M r bli hur galen han vill....hahaha!!

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!