söndag 21 juni 2009

Det har hänt.....igen!!!


För ett tag sen skaffade vi, eller jag, två nya marsvin.
På zoo, tyckte dom att två honor är att föredra om man inte vill ha ungar. För dom bråkar vanligtvis mindre än två hannar.....sagt och gjort!!
Dom visade till och med HUR vi kunde se & vara säkra på att det var just....TVÅ honor.
Vera & Rut fick följa med hem och bo hos oss!!! Vera enfärgad brun & supersöt, och Rut som är trefärgad & tuffast av dessa två!! Två coola brudar helt enkelt.....trodde vi ja!!
Glad i hågen gick jag ut och skulle göra rent i "huset" och mata dom små kräken.....Och vad fanns det då i buren......????
Jopp, två marsvinsungar!!! IGEN......detta hände med våra förra svin också...fast det var två kill-marsvin.....måste va nått i luften här uppe på berget!!!
Så, nu har vi då helt plötsligt FYRA marsvin!! Förmodligen två-könade även dom....
Göörsöta, helt "färdiga" med päls och allt...sprätter dom omkring som popcorn i buren.



Igår kväll var vi hos ett par gamla kompisar och grillade. Det var den absolut bästa kvällen på länge!!!
Fick oss många härliga skratt & flera roliga avslöjanden om både det ena & det andra...mycket spännande information....när plötsligt mannen i huset kom på....



-Sitter vi och avslöjar allt detta för BrunettAnna???? Va har vi gjort nu???


Jag satt bara där och mös!! Och tänkte att ...-japp, passa er..man vet aldrig vad som kan ploppa upp i min blogg!!!! Vilken hållhake va??


Utpressniing nästa!! Jag ska bli riiik!!!

Men nix-pix!! Jag skulle aldrig i hela mitt liv utlämna någon i min blogg....jag är ju rätt anonym själv också!! Inte många (som inte känner mej då) som vet att jag är född med en huggorms humör & prinsessan på ärtens bekvämlighet!!
Kvällen var i alla fall perfekt & vi planerar att ta en repris på detta lite lägre fram!! Om dom vågar.......;0)


Idag är vi något slappa...kom hem vid 2-tiden inatt,gick upp strax före 10 imorse,så ikväll blir det soffläge tidigt+en bra film!Känns lockande måste jag säga!!

Jag hoppas att eran helg har varit lika bra som våran!! Det vore ju toppen!!

Kram på er,& må så gott!!

4 kommentarer:

Ja, va kul!! Skriv nått!!