onsdag 17 juni 2009

Pensionat Wernersson.

Hej & välkommna till "Pensionat Wernersson!!

Idag var det en enkel frukostbricka bestående av Oboy & smörgås till den yngre skaran + en liten muffins till efterätt. Dom stora fick nöja sej med kaffe & smörgås.
Till middag serverades en (sönderkokt) pasta med köttfärsås med en tutch av vitlök.
Möjligtvis kan det bli en glass om en stund då maten sjunkit...men det beror sej på humöret på "kokerskan,hushållerskan,trädgårdsarbetarn....", ja, hon den där som står för servicen för tillfället!! Bäst för allas trevnad att hålla god min, och tycka att pastan var superb........
Kvällsmaten är ännu inte bestämd....


Joo, ungefär såhär känns det i början på varenda sommarlov!! Jag fattar inte riktigt att grabbsen ska va hemma ett tag nu!! Annars har jag bara mej själv att tänka på på dagtid....frukosten fixar maken innan grabbarna drar till skolan...och middag serveras i skolan & är ingen större brådska med .....men NU....ojojoj!!!
Helt plötsligt står det två grabbar vid sidan av mej och ser utsvultna ut...-mamma, när blir det mat?? Vi är hungriga!!
VA??Oj, shit...jag har två grabbar ja....hungriga..mat..okeeej!!! NU menar ni???
Rotar i kyl och frys för att hitta en smidig middag som helst blev klar för 5 minuter sen......tack gode gud för korv & köttfärs....;0)
Lax är en annan himla smidig mat....men som jag tydligen har tröttat ut mina grabbar med..så jag får lugna mej med den firren ett tag!!
Det är en sak som är underbar med sommaren...det blir mycket enkel mat..pastasallader, grillning (som maken står för) så gääärna OFTA grillning om ni frågar mej!!! Ni har just läst om lilla fru LAT!!!
Varför stressa...när man kan sätta ner sin lilla smidiga i en solstol på balkongen och bara vaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
Och den konsten är jag bra på!!!


Vart befinner jag mej nu?? JO, just där jag är bra på...i min röda fina solstol på balkongen!!!Mmmm, häärligt!! Och jag blev plötsligt väldigt tung (tyngre) i rumpan...så jag trooor inte jag orkar resa mej!!!

Hoppas ni har haft en lika givande dag som jag!!! Och att eran hushållerka skött sej...så ni slipper gå hungriga!!
Må så gott!! Och en solig varm kraaaam från


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!