tisdag 9 juni 2009

En dag med sol!!


Jaa, en dag med sol kan betyda både det ena och det andra....
Sol är för mej = en glad dag!! Jag blir glad av sol och vackert väder!!
Och en dag som bara är bra, helt enkelt...kan man ju jämföra med det...det va satan va djup jag blev....får se upp så jag inte drunknar!!

Jag var lite fräck förut...jag skulle egentlgen gå på promenad i det sköna vädret med min svägerska+P-killen....men jag kidnappade P-killen och sa åt svägerskan att packa....vilket folk det finns...& sån är jag!!
Det är så skönt att det inte är vi som ska flytta...för FY bubblan va jag tycker att det är jobbigt.....Man är ju som en ekorre, man samlar ta mej tusan på allt!! Ju fler /större utrymmen desto mer skräp...."det kan ju va bra att ha"!!??
Det är brorsan med fru + barn som håller på att flytta, och med en knodd som vill ha uppmärksamhet 24 timmar om dygnet...är det inte så lätt att få saker gjorda....
Så, sagt och gjort, faster hämtade killen och drog!!!
Först på en häärlig promenad...som blev svettig!! Sen fastnade vi hos S en härlig människa, med massa humor!!! Det gillar jag!! Tack för sällskapet!!

På hemvägen somnade killen i sin vagn, helt slut efter att ha studerat två större barn en stund...så gröten som faster skulle fixat..får vänta!!
Själv sitter jag på balkongen och bloggar, medans killen får sova färdigt i vagnen nedanför. Solen värmer gott fortfarande, och fåglarna sjunger för mej....
Just idag känns livet riktigt riktigt bra!! Och ikväll ska jag hem till E....Äntligen kan man säga!! Ibland kan man tro att man hade minst 200 ungar och jobbade 200%...för vännerna ser man inte en skymt av...sen är ju jag sådär barnsligt hemmakääär....var e Anna?? Enklaste, troligaste svaret är då....Hemma!!!
Men nu ska jag ta mej i kragen och ta en myskväll med en mystjej!!! Det ser jag fram imot!!

Nu ska jag bara luska ut hur jag ska få tag på min yngste son...han har fotbollsträning...och mobilen är avstängd.....kan det vara uträknat,eller har han missat det?? Bra fråga!!! Har man tillräckligt kul med kompisar så....vet man ju aldrig!! Kan ju ställa mej på balkongen och ropa djungelvrål ända från tårna....så får vi se VEM som dyker upp.....Kan ju va min Oscar!!

Ha en skön tisdagskväll!! Det tror jag att jag kommer få!! Sådeså!!

Kram på er alla härliga människor!!


3 kommentarer:

  1. Ja tänk vad lite sol kan göra!
    Tack själv för besöket! En sväng till parken någon dag kanske?

    SvaraRadera
  2. Tack för hjälpen underbara faster! Du är bäst!

    SvaraRadera
  3. SV: Tack det värmde!
    I bland är du löjligt lik din bror... : )

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!