söndag 14 juni 2009

VILKEN HELG!!!!

Jaaa, kan man bli mer nöjd med en helg??? Jag tror faktiskt inte det!!
Den har vart så lyckad!!
Igår lördag, drog vi iväg till Göteborg & Liseberg med Oscars fotbollslag.
Vi hade 16 grabbar att ta hand om!! Ja, självklart var det fler föräldrar än vi!!!!!
Men jag har inte räknat till 16 så många ggr på en & samma dag som igår....typ var 10.de minut där ett tag....
Efter ett par timmar så delade vi upp oss, så att 3 ledare däribland min gubbe fick ett gäng ungar var!! Det var smidigare...då räknade jag helt plötsligt bara till 6.....10.000 gånger!!!
Och jag som inte har åkt speciellt mycket attraktioner på flera år...skulle ju kaxa mej och åka med i det grabbarna ville....och det gjorde jag!!
Fast vid Höjdskräcken & Uppskjutet går min gräns....jag är ingen själmordskandidat!! Jag kräks nästan när jag står nedanför å tittar....HUAA!!
Fast Balder var riktigt skön...och Hanghai var okej första gången jag åkte den....men inte andra...då trodde jag på allvar att hela skiten skulle lossa & att vi dumbommar som frivilligt satt oss i den...skulle flyyyyyga åt fanders......
Jag frågade grannen bredvid va hon ätit..om hon skulle lägga en spya....men jag blev orolig att hon skulle få ta del av min hamburgare ett tag där!!! Usch va hemskt det var!!!
En annan helt suverän attraktion är ju FlumeRide, den KAN man ju bara inte tröttna på, så den blevdet ett antal gånger!! Det var ganska mycket folk så det var en del köer, men jag tycker att det gick snabbt ändå!! Man har fullt upp med att titta på andra åkares ansiktsuttryck...och hålla nerverna på plats...gäller mej då!!
Det var en himla kul dag!!
Precis innan vi skulle åka hem, så stod vi utanför Lisebergsbanan, där det finns chans att vinna choklad....så K-O & Linus spelade lite medans grabbarna sprang
runt och åkte det sista.....och VANN!!!

En STOR låda Marabou Mjölkchoklad & en STOR låda Kexchoklad!! LYCKA!!!
Men när klockan började närma sej 23, och stängningsdax, så kändes det att man vart igång hela dagen, jag var helt slut!!
Och då skulle jag köra hem också!! Grabbarna somnade som stockar, och hem kom vi!! Vi har redan bestämt att det blir en omgång till på Liseberg i år, fast då åker vi själva!! Då behöver jag inte räkna sååå långt!!!

Allihop tog sovmorgon tills klockan var 10.00 idag, sen var Linus...koooma-Linus, tvungen att upp & sälja tidningar!! Så då drog K-O igång med balkongen & jag tog tag i lite trädgårdsarbete!! Kan ju ärligt säga att vi är sega idag...i alla fall jag, känns som jag vart vaken i 3 dygn....zzzzz!!
Och så väntar en natts jobb också...Grattis!!
JAg skulle behöva något uppiggande....förslag någon???
Och säg inte kaffe...för det är ren lögn!! Man blir inte pigg...man kan bara inte somna för att man måste kissa stup i kvarten...sådeså!!

Nu ska vi ta oss ner till min mor på fika!!
Risk finns att Anna somnar i soffan....
Men den risken får jag ta...det är ju fikadags!!!
Må så gott, ochhoppas att eran helg har vart lika bra som vår!!!

Ps...jag saknade er igår....

KRAMKALAS


2 kommentarer:

  1. trodde inte kenta hade så vassa armbågar men när det gäller choklad så får man passa sig. det var ju mitt nr,men va fan han varju värd den efter så mycket pengar hahahah....snoarn!

    ha det från en anonym kille som väntar och väntar på en chokladbit

    SvaraRadera
  2. Hm...funderar & funderar på vem detta kan va!!!
    Det stod en "Göteborgare" m barnvagn...som såg måttligt sur å jäkligt avundsjuk ut bredvid min otroligt snygge & vältränade make....om det var chokladen eller maken du var mest intresserad av...de vette fasen......Men dreggla...DET gjorde du!! //ho me massa goood choklaaaa//Anna

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!