fredag 5 mars 2010

Så kan det va...

Tydligen!!
Va mycket skumt det finns som man inte har en aning om!!
Igår så drog jag & yngste sonen in till Torp och Specsavers.
Han har klagat på ont i ögonen ett tag, och mest i & efter skoltid.
Så vi misstänkte såklart dålig syn....
Och eftersom vi bor i Metropolen Hunnebo...med en Optiker närmast i Kungshamn som hade EN veckas väntetid (?) knappast skulle jag vilja påstå....
Så ringde jag in till Torp å fick en tid samma dag...Tackar!!

Nu visade det sej att synen i sej var det inget fel på...
Men när grabben slappnar av te x när han läser i skolan, så vill hans ögon arbeta sej utåt sidorna...Hm, skumt...
Så inte nog med att han måste anstränga linsen för att läsa, han måste åxå anstränga sej att hålla ihop ögonen i texten. Så det är helt enkelt muskelvärk han har.
Trodde optikern.
Så remiss till Uddevalla sjukhus (vilket betyder FLERA månaders väntetid om ni frågar mej)....så får vi se vad som händer.
Han kunde visst klara sej med ett träningsprogram...

Det träningsprogrammet skulle jag kunna hjälpa honom med..för man kan ju ligga still,käka choklad å träna ögonen...utan att ens bli liiite svett...hääärligt!!

Idag har jag dammat....eller jag vet inte...jag har tagit bort något som liknade en grå matta från varenda pinal i hela huset..jag ÄLSKAR solen..men det finns nackdelar!! Ska fortsätta ner på sonens rum..för vad jag förstår så har vi skrivit kontrakt på dammningen i detta hushåll..för NÅGON undrade när jag var där sist??

Och ska inte sonen kvävas av dåligt städat rum så får mamma rycka in...
jag tänker lägga en faktura på utfört arbete på hans bord....;0)
Han är SÅ tonårslat..sa jag får skratta!!! (men knappast så att han ser)

Ha en skön dag!! det är ju fredag!!

kramen

5 kommentarer:

  1. Mämen...stackars O! Tur du kolla synen på honom.
    Hur stort belopp ska du skriva fakturan på till L? Det är dyrt med hushållsnära tjänster ;D
    Fredagskram.

    SvaraRadera
  2. Man ska vara rädd om sina ögon, det kan bli riktigt tokigt när man blir äldre om det går snett nu, lycka till. Dammandet, jag brukar vänta tills det blir så tjockt att mannen går och PLOCKAR bort det...;-) Ha en skön fredag, kram!

    SvaraRadera
  3. Gafflan...Ja,det blev lite jobbigt, när det inte va så lätt som vi trodde att "fixa"..Men det löser sej, nu är vi på G!! fakturan ska kunna avbetalas....;0)
    //pössen


    Fru Venus...Ja,det känns faktiskt riktigt bra att dom skickar vidare när dom misstänker att det finns problem som kan lösas!! Nu är vi som sagt på G!!!
    Nu har jag dammat klart...je e genomsvett!! Fysatan va tråkigt det är!!!
    ha en skön fredag du med!!
    Kramen//A

    SvaraRadera
  4. Jag håller också på att dammar och donar ;) Eftersom jag hittar på så mycket annan skit emellan så kommer detta ta hela dagen...

    Jagvillboienettajustnu Pössen//M♥

    SvaraRadera
  5. Bra att han får det åtgärdat även om det tar lite tid.
    Sen solen. Jaa, jag älskar solen också, men som sagt vissa saker syns väldigt tydligt då.
    Det märker jag nu. Exakt nu, om jag tittar åt vänster ;)
    Huvva...

    Nå, persienner är ett tips, städning är ett annat.

    /Ulrika med många persienner
    ;)

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!