måndag 15 mars 2010

Idag är det STOR ..

SOL på himlen här hemma i Hunnebostrand!!

Så jag ska så snabbt jag kan städa av vårt damm-ludna hem och ge mej ut i vårvädret!!
Underbart!! Tänk va mycket vädret har med humöret att göra!!??
När det är sol å fint väder finns det inga gränser för vad man orkar..
Men om regnet knackar på rutan på morgonen...kan man dra täcket över huvudet å sussa vidare!!

Nu längtar jag eftar att kunna hänga ut tvätten!!
Jag älskar doften av tvätt som har fladdrat sej torr i vinden!! Mmmmm!!

Funderar på hur lång tid det kommer att ta innan jag ser gräsmattan på baksidan!!??
Känns som att den är dold av snö för all tid & evighet när man blickar ut..
Har lite svårt att fatta att ALL denna snö ska smälta bort!!
Jag börjar på allvar tro att vi kan dyka i vattnet från balkongen när allt smält färdigt!! Vi snackar HÖGvatten!!


Har ni tänkt på det...SNART är det sommar!!!
Underbara tanke!!

Städa va det ja...
Vi höres!!
Kramen

5 kommentarer:

  1. Snart ja! Ha´t pent med ditt ludna hem. Själv é jag rödden i magen och hemma idag. Kul va? Nä, inte så farligt lite mag knip men mår fint just nu :)*musar bilar och dricker kaffe*
    Solkramar och pöss i pannan.

    SvaraRadera
  2. Stackars dej...rödden e nix kul!!! Men du...jag hoppas att det är ett stavfel...så du inte på riktigt MUSAR bilar...då blir jag lite orolig...;0)
    Hejåhå...luden tå!! Pössen Anna

    SvaraRadera
  3. Hallojen!
    Har suttit i Kungshamn och odlat fräknar i fejan idag...Jösses så skönt väder :o)
    Hoppas du fick bort det ludna...

    Merasolåtsotenäsbor-Pössen

    SvaraRadera
  4. Hänga ut tvätten!

    Är du riktigt frisk?
    Hänga ut tvätten, det gör man ju i juli möjligtvis.
    Annars blir den bara stel av kylan.

    Fast ok, jag älskar också utehängd tvätt. På stugan brukar jag tvätta för hand (det jag orkar) och sen hänga det torrt. Gud va gott det luktar!
    Fast som sagt, juli-säjnåmår

    SvaraRadera
  5. Ett tips om du INTE vill städa köket - sätt INTE på läsglasögonen när du lagar mat eller diskar. Blicken fastnar helt säkert på en massa vrår, lister och hörn som är fulla av smuts som du inte hade en aning om när du stod där utan glasögonen.

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!