måndag 22 mars 2010

Och denna dagens skäll ...


Gick till en lärare i egen hög person.
Jag var så arg så jag var på väg genom sladden....(går ju inte...den e ju trådlös??)

Sonen skall på skolresa imorrn, jättekul!!
Men idag kom han hem och frågade om jag hade en mp3...
Nä,svarade jag. Du får använda din mobil, som du brukar!!
Den används flitigt av en musikälskande son!!!


Men Nääähä!! det gick inte!
För fröken hade sagt att INGA mobiler få följa med på resan!!??
Då tände Anna till!!!
Vi har valt att köpa en mobil med möjlighet till att lyssna på musik!!!
I stort sett alla mobiler kan väl användas till det idag!?
Så varför ha både och....tyckte vi.


Så jag var tvungen att ringa upp & ifrågasätta!!! (måste ifrågasätta orättvisa beslut!!!)
HUR kan dom göra skillnad på HUR musiken kommer in i örat???
Hon skyllde på att eleverna inte kan hantera mobilen, att dom missköter det...
Medans jag anser att man SKA kunna prata med en 12-åring!!
Du får lyssna på MUSIK, inget annat, och det ska följas...PUNKT!
Men Nooope!!! Det gick inte.


Men när hon sedan sa...-Jag troor nog att O överlever....
Kontrade jag med ett fjantigt..-Menade du att JAG trodde att han skulle dö??


Jag är förmodligen den omognasst mamman hon mött!!??
Men..det bjuder jag på!! För jag AVskyr orättvisor!!


Så min O får vara utan musik!! Medans lyckliga mp3-ägare kan digga fett!!

"Se till så att ungarna blir kondom-bärare...
Det KAN bli en lärare..."


Hade gött!!

8 kommentarer:

  1. Skicka med mobilen, det där är ju löjligt! Samma sak när fjortonåringen var på konfirmationsläger. Ungen har hjärtfel och jag ville kunna kolla henne. Men nej, man kunde ringa till den fasta telefonen vid mattider. De var 45 ungar där. Jo tjena, jag skickade med mobilen. Ville dom nåt fick de ringa mig, ingen "vågade" :-)

    SvaraRadera
  2. Ops! Kunde hon inte göra ett undantag? Du frågade ju!
    Inte undra på att du blev arg när du tillintetgörs som omogen. Jag tror att jag hade kippat efter andan och slängt på luren! Så mogen är jag ;D

    SvaraRadera
  3. Det är väl ändå upp till er som föräldrar att tycka till om barnen kan eller inte kan hantera mobilen...Eller betalar läraren kontantkort och abonnemang?!?

    Ståpådig-Kramen//M

    SvaraRadera
  4. Här var det ord och inga visor!

    BRA att du ringde!

    OM han nu skulle ringa i den (ve och fasa) så får väll straffet DÅ först bli att den omhändertas.

    Kul att kika in här! Fick en liten adrenalinkick! Jag som har nära till det eftersom det flödar finskt sisu i blodet:)

    /Eva

    SvaraRadera
  5. Det går säkert att sätta den på flyplansläge då han enbart kan lyssna på musik ! ?? Maria

    SvaraRadera
  6. Och här kommer jag som tanten mot strömmen, men jag kan nog förstå läraren. Om andra elever nekas ta med mobilen kan inte undantag göras för något barn bara för att den ska få lyssna på musik.

    Men jag skulle nog, om jag var du, smuggla med sonen mobilen och ge order om att han inte visar den för någon som kan skvallra! Det syns ju inte vad det är för hörlurar ju...

    SvaraRadera
  7. Fru Venus...Det som retar mej mest är ju att det spelar SÅ stor roll HUR musiken kommer in i örat?? jag fattar inte grejen!!



    Gafflan...Jag begärde inte att bli ett undantag, men det borde tänkas efter FÖRE. (jag vet att jag begär en HEL del nu....) ;0)
    Du..kram tebax!!


    Monica...När det gäller skolvärlden så är det inte mycket som vi föräldrar överhuvudtaget är delaktiga i...kan jag tycka!! Jag bara måste bita ifrån ibland..sån e jag!!
    Jaggermejinteiförstataget-pössen Anna


    Maria..Självklart funkar det, men en mobil ses som guds straff till läraren...tydligen!!!


    Mina dagar...Japp, ord å inga visor är min melodi!! ;0)
    Sen NÄR får man kollektivstraffa elever?? Jag bara undarar? Om EN eller två inte kan sköta mobilhanteringen så ska väl dom få straffet, inte alla andra??//anna


    Stort å smått...Självklart ska inte min son vara den enda som får ha med sej mobilen!! Och jag tycker det är stor skam att man inte kan prata med 12-åringar & tala om vad som gäller!!
    Mobilen kommer helt klart att finnas VÄLDIGT nära sonen....say no more..:0)

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!