lördag 12 december 2009

På tur..

Idag kände vi för att ta en sväng med bilen!!
Vi gillar att åka/köra bil!!
Maken min var helt säker på att jag skulle styra kosan mot mitt favoritmål IKEA.
Så döm av hans förvåning när han efter en stund frågade:
-Vart är vi på väg??
-Jaa, tänkte kolla om dina syrror va hemma i Lidköping.
-VA?? Lidköping!? Jaha,jaja, jag ringer väl å hör då!

Och det var dom, tur för oss!! Så en liten tripp till syrrorna det blev!!
Ja, inte bara syrror så klart! Det finns ju både gubbar å goa barn åxå!!
Helmysigt!! Nu är det inte långt kvar till vi träffas igen!!
Tomten är ju i Lidköping i år, så vi far dit!!

Grejen är att nu önskar jag att vi hann med IKEA med....jobbigt!!
Men det finns ju en dag imorgon åxå...om jag blinkar sött å tittar han djupt i ögonen....så kanske!!! Fast egentligen har vi inte tid..vi ska baka pepparkakor, få fram några tomtar och få in granen, ibland undrar jag varför helgen bara har två dagar!!!

Nu ska vi snart kolla på film,en film vi sett förut...Apocalypto.
En sjukt bra,läskig film!! Jag kommer ihåg att jag var skraj sist gång...och jag har ju knappast blivit tuffare!!??
Filt + en stor kudde i knäet,som man kan gömma sej bakom och kvällen är räddad!! Ha en härlig lördagkväll!!!
Det ska jag...med nedbitna nalgar och hjärtat i halsgropen!!

Måste bara tala om att julbordet igår, på Bohus-Malmön var helt suveränt!!
Fast frågan är vilket som var bäst...maten, efterrätten eller sällskapet...
Jag väljer det sistnämnda!!!



4 kommentarer:

  1. Jaha...var det därför vi inte kunde köpa GT av L idag?! Eller nä han kanske hade annat för sig än att följa med sina föräldrar ;)
    Nu är vi i alla fall fullproppade med hummer och det var så himla gott :)

    SvaraRadera
  2. Nix,L fick inte följa med på julbord,det var bara för vuxna ;0)
    Men anledningen till att han inte sålt i heögen var en skalledunk+en tät snok...stackars liten...;0)

    SvaraRadera
  3. Nej, jag menade inte julbordet utan att ni åkte till K-O:s syrror! Men jag fattar att det inte är kul att springa runt med tidningar när man har värsta huvudvärken och täpt i hela skallen. Hoppas att han kryar på sig :)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Jaha...trögskallen fröken Wernersson i egen hög person!!! ;0)
    Han hade annat för sej..typ data!! //kram tebax

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!