tisdag 29 december 2009

Det är jag...


Och alla runt 65+ som idag skulle behöva "bröddar" under skorna!!
Har halkat runt på promenad i Hunnebo idag!!
Skulle kunna tro att detta kan kallas "lilla istiden"..
För det fanns inte en fläck i hela Hunnebo som inte var täckt med is!!!
Och jag blir stel som en pinne...stapplar omkring, livrädd för att drutta på ändan!! Hade jag gjort det, hade jag nog aldrig rest mej upp igen!!
Det var länge sen jag ramlade och slog i svanskotan...men minnet av smärtan för det att svartna för ögonen!!!
Det gör ju så satans ont!!!

Kommer så väl ihåg när jag övningskörde i Lysekil..-92-93.
Jag hade just kört klart en lektion och väntade på bussen nere vid Pressbyrån i Lysekil. Det var vinter..det var snorhalt...
Jag skulle gå in & ställa mej i busskuren..bara några få steg kvar till räddning.
När det plötsligt bara sa TJOFF , med ett följande "AaaaaaaaJ"..från mej.
Alles precis lagom tills alla skolbussar kom, så låg jag där i en hög till allas beskådan!!!
Tackar gud för att jag inte gick i gymnasiet där....jag fortsatte med en ÖM bak till Uddevalla, där ingen hade en susning om vad som hänt!!! *pustar ut*
Möjligtvis kan min rädsla för halka komma därifrån...

Idag gick det bra, jag höll mej på två ben hela tiden!!

Nu ska vi snart se på film "Det stora blå".
Jag har hört att den ska va bra!!
Så jag hoppas på det bästa!!
Ha en bra tisdagskväll!!

1 kommentar:

  1. Nej, inga promenader förrän det är isfritt! Det räcker med att halka ner till jobbet :)

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!