lördag 26 december 2009

Borta bra...

...men hemma ABSOLUT bäst...i varje fall när man har magsjuka & äcklar sej!!!
Julmaten kom snabbt som attan ner i magen,fast nästan lika snabbt ut igen!!
Man känner sej ju inte fullproppad längre i alla fall..snarare tvärt om!!
Magsjuka kan man hålla sej för skratt över.....speciellt när man har två timmars bilfärd framför sej hem!!??
Jag kan numera konstatera att jag har koll på vissa muskler....:0O

Inte bara magsjukan som ger magknip i detta väglaget som är här för tillfället!!
Fast det var inte många fler än vi som gav oss ut på vägarna idag,vilket jag är otroligt tacksam för!!

Julafton blev precis lika bra som vi hade väntat oss!!
Förutom att makens ena syrra med familj låg i magsjuka...så dom var helt klart saknade!!! Det borde vara strängt förbjudet att ligga sjuk på själva julafton!!!
Kan man få ersättning för sveda & värk tro....
Annars var allting perfekt,gott sällskap,god mat,risalamaltan var mäktig & julgodiset smakade mumma!! Så ja, vi åt, åt & åt...typ.
Och slocknade som ljus när klockan var 23.00..zzzz!!!

På juldagen hade jag å F, min svägerska bestämt oss för att tömma kontona!!!
JULREAN har börjat...trodde vi...när vi for in till Lidköping, laddade för en heldag på stan!!! Tjohooo!!!
Gissa om vi blev besvikna när vi till slut insåg att det inte blev något shoppande för vår del...den enda affären som var öppen var Expert....orättvist!!!
Så om NÅGON såg två stackars slokande kvinnfolk på Lidköpins gator igår, så var det vi!!
När vi inte kunde få shoppa så tänkte vi sätta oss på ett fik,tycka synd om oss själva och frossa i en bakelse....livet ljusnade något....
Men inte ens ett Cafe´ var öppet....
Så vi åkte hem, la upp bena i soffan & laddade för kommande dag...
Gissa om vi möttes av två förvånade män som undrade va vi gjorde hemma ...REDAN.....tyst,va bara tysta...-sa vi & slängde oss i soffan!!

Men när klockan var runt 22...så började min mage..kurrikurr..
Sen var det kört...
Så vi packade oss hem...helt utan shopping..tidigt idag OM någon mer i familjen skulle börja äckla sej!!!
Så..nu sitter jag hemma och letar vinterjacka på nätet...
För att veta vad jag ska kolla efter när vi kommer in till stan!!
För in till stan & rean SKA jag...när jag bajjat klart!!!
Hoppas att julen har vart toppen!!!
Och att dagarna efter fortsatt likadant!!!
Må så gott & va rädda om er!!

2 kommentarer:

  1. Magssjuka...då kan man hålla sig för skratt! Hoppas att du mår bättre idag och att resten av familjen klarar sig.
    Kram på extremt långt avstånd!

    SvaraRadera
  2. Säger bara PTVI!
    Och så tycker jag JÄÄTEsynd om dig!

    Kram Emma

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!