lördag 19 december 2009

Idag är ingen vanlig dag...

...för det är första dagen på resten av ditt liv!!
Och första dagen för mej startade med skalledunk,dunk,dunk...

En son som sitter å tjötar i en mick vid datan, han har inte vart tyst sen den dan han sa sitt första ord!!! Han pratar till&med i sömnen!!!
En make som fixar toan, det var vatten på golvet av nån anledning!!! Färskvatten ska tilläggas...inte bajsvatten!!!
Ändå höll maken på att kräkas när han såg det stora svarta hålet i golvet...
Nääärå, han är inte alls äckelmagad!!

Det är för mycket ljud för min ömma skalle...

Känner mej på ett rätt grinigt humör också..jobbigt!!!
Men lite mat i magen så kanske både skalledunk & grinighet försvinner!!!
Önsketänkande!!!

Ser fram imot en natt med goa arbetskamrater!!!
Problemet är...godiskåpet som finns utanför vårt rum!!
Det är ett jobbigt skåp!! Speciellt när vi har egen nyckel.
Det finns dubbelnougat....
Den ropade på mej inatt....
Men jag tog en kexch...ingenting!!!!!!!!
Fult att ljuga -jag vet....men en liiiten vit lögn då..
Snälla...

Fast klockan var efter 24...vilket betydda att det var lördag.
Och lördag är = godis, det vet ALLA!!!!
Att avstå från godis skulle för mej va som att ha en bil utan däck...
Jag tror på att unna sej, i rätt mängd å må gott!!!

Sådeså...
5 dagar kvar till jul.
Har inte handlat alla julklappar, men känner ingen brådska..
Så ser ni någon som ilar runt som ett skadesjutet piggsvin å skäller gnäller å gapar...så är det INTE jag!!!
Må så gott!! Nu ska jag snart bli utfodrad..sen ska jag gå ut i boden å rädda min familj från en surtant!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!