söndag 6 december 2009

Jag var själv...




Väldigt överraskad när jag röjt i källaren igår!!!
Jag fick verkligen gjort vad jag tänkt.
Inte helt vanligt när det gäller mej!!
Det finns alles för många dagar att skjuta fram det till!!

Innan jag började tog jag en prom med äldste sonen ner till julmarknaden i Hunnebo. Rätt mysig!! Köpte några lotter på ett pepparkakshus, i hopp om att kunna säga att jag gjort det alles själv!? Men jag har inte kollat lotterna än...Köpte en krans i Fältridklubbens tält..ett hjärta med ene,mossa å röda bär, jättefin!!
Sen var det bara att dra hem, jag hade nog velat va kvar en stund i mysigt sällskap...men bara att inse,källaren väntade!!
En stor svart sopsäck, damsugning + skrubbning senare, så såg det helt okej ut!!
Nu kan jag öppna dörrn utan att skämmas!!! Skönt!!
Fast jag tänker ju knappast dra in folk i min källare nu heller, men nu KAN jag.

På kvällen blev det grönsaker dipp & salta pinnar för min del!!
Trodde jag skulle kräla på väggarna efter choklad, min lilla last i livet, men jag tackade nej till en bit, när min son erbjöd. Och var SÅ stolt över mej själv!!
Jag KAN om jag vill!!

Idag är jag sådär lagom slapp...skulle kunna tänka mej att krypa ner i sängen igen, läsa en bra bok,knäppa med fingrarna när det börjar kurra i magen och bara vaa!!! Samtidigt som jag känner för att fixa de sista klapparna för denna julen..
Vi får väl se om nått kan få fart på mej.....
Ha en riktigt riktigt bra andra advent!!

1 kommentar:

  1. Du kunde ju bara sagt till så hade jag gjort ett pepparkakshus till dig också. <3 Kram Emma

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!