onsdag 2 februari 2011

Skitsnack!!

Jag läste just en BUSKUL blogg nämligen Gafflans.
Och kom att tänka på en sak....

Man brukar ju säga att barn, små barn, är i "kiss å bajs"-åldern.
Jag tror inte jag har växt ur den fasen än...
Jag tycker forfarande att det är SÅ roligt!!??

JO, det jag kom att tänka på var min familjs hemresa från Lidköping i lördags.
Vi hade vart på Dop. Efter dopet fick vi njuta av väldigt god mat+ tårta.
Jag är då Laktosintolerant. Mjölk är asså ingen hit!
Ännu värre är grädde..är den då även tillagad...så tjena-magnip!!

Men...jag har skaffat kapslar som BRUKAR funka!!
Man stoppar helt enkelt i sej kapslarna när man vet att man kommer att äta av "vanlig" mjälk/grädde. SKITsmidigt!!


Vilket jag även gjorde denna dag...två kapslar till maten + ytterligare två kapslar till tårtan. BARA för att va på den säkra sidan.
Nackdelen med dessa kapslar är att det brukar ha totalt motsatt effekt för mej..istället för att räserbajsa....så brukar jag..ja ni fattar..längta efter att få gå på dass!!!! men va fän, tänkte jag...bättre det nu när vi ska åka bil i närmare två timmar hem!!!

Det blir inte alltid som man tänkt sej!! Jag kände när vi satte oss i bilen..att det skulle bli väldigt skönt att få komma hem!! Hem till MITT dass!!
Men ingen panik...snaaaart ät vi hemma!!!
JOJO...på Stallbackabron (tror jag den heter) i Trollhättan fick jag PANIK!!!
Det var NÄSTAN så maken fick tvärbromsa så jag fick slänga bakändan över räcket..
Jag sa så lungt å fint jag kunde...-K-O..jag behöver på toa. *andas,andas*

Jaha, svarar maken...då svänger jag ner till McDonalds.
- Jag måste på toa NU!!!

Då fick jag en svindlande känsla..ska jag med benen i kors försöka ta mej in DÄR...för att kanske till min stora förskräckelse upptäcka...UPPTAGET!!??

Nänä-funkar inte!! Tankarna for...det var mörkt..inte mycket bil..stora snöhögar vi vägen..
KÖR, bara kör upp nånstans vid en snöhög..varsom...*panik-bajs-mage-andas*

Så..i en väldig fart fick han till slut stopp...jag kunde fint kliva ur..sprattlandes med ben å armar för att komma ner i diket bakom snöhögen...för att till sluuuut sätta mej.....å ......*PUSTA UT*.....Jag hann!!!!!

Nu finns min "bajplats" med på vår GPS....för det var ju alla mina tre grabbar löjligt överens om...att detta ställe ska märkas ut!!

Jag gillar inte vinter å snö nå vidare..men DÅ..TACK för denna skitiga snöhög!!
Eller numer...snöiga skithög...

Och förhoppningsvis har jag lärt mej nått...LAKTOSFRITT tack!!

:0)

1 kommentar:

  1. Hahahahaha...Annna...jag kissade nästan ner mig av skratt, förlåt!
    Att ha magknip är värsta som finns och särskilt när det inte finns tillgång till toa. Vilken jädra tur att det fanns snöhögar och att din familj så omtänksamt nu märkt ut din alles egen bajplats...forever and ever ;o)
    Pöss.

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!