söndag 20 september 2009

En "dagen-efter" dag idag....

ZZZzzzzZZzzz....ööh,va...
Vaknade med ett ryck...med fasa i blicken vände jag mej om för att se vad som orsakade det stora VÅGskvalpet.
Det visade sej vara maken som vänt sej om i sängen??!!
Hur kan det då kännas som sjögång och början till en hemsk sjösjuka borta på min sida??LIGG STILL!!!!

Just det ja.....vi kom hem vid 01.30 inatt,hemkörda av en stackars Volvo-fantast som vi mutade med 100 spänn.
För vägen från parken & hem blir lite x-tra lång när man ska hem på natten.
Och med "farbror-dricka" innanför kostymen är man inte fullt så pigg.

Började med slutet från en himla rolig kvällOktoberfest i Hunneboparken igår, den 19 september.
Hade frågat maken ett par gånger i veckan som gått...om han kanske kunde tänka sej att vädra party-brallan....& gå med.
Men Nej...han föredrar en film en påse grillchips & soffan!!!
Fast med lite hjälp av övertalningsförmåga + goda vänner.....så gav han upp.
Gav mej en "faan-va-du-tjötar-blick, himlade med ögonen och ett -JAjaaaa, ja går väl med då. Tjohoo, va glad jag blev!!
Så igårkväll satt vi ett gäng & tjötade & drack lite mums och hade det riktigt trevligt! Drog vidare till parken vid 22-tiden. När vi kom fram var det KÖ vid entren!!! Oj, va folk!! En positiv överraskning!!!
Och inne fanns det mer av den glad förfriskade varan...massa härliga människor!!
Har inte skrattat så på länge, det va verkligen en toppenkväll!!!!
Men vid ett-tiden började vi känna att vi fått nog......& resten vet ni ju!!

Just nu tyckerjag mest synd om mej själv...och retar mej på att han där bredvid...maken....ser så oförskämt pigg ut!!! Ska det va nödvändigt, han kan väl spla lite dagen-efter-sjuk....för MIN skull.
Näpp, nu ska jag ha vård av bakrus,klarar inte av skärmen mer.
Det bor en liten jäkel i min skalle som försöker slå sej ut...
Ha en bra söndag.....min ser ut att bli lagom kul.*ler*

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!