torsdag 3 september 2009

Klippa navelsträngen.....näää,varför??


När den ena grabben äntligen kom hem och gjorde familjen "hel" igen....så drar näste man iväg.....Hm...här har ni en mamma som har väldigt svårt att acceptera att grabbarna börjar bli stora!!
Tänk....dom kommer en vacker dag att klara sej på egen hand....inte behöva mammas goda råd (eller höra mammas ständiga malande...)...jag kommer inte ens att se dom varje dag,kanske inte ensa varje vecka...månad...
AJajaj,va ont det gör att tänka på!!!
Samtidigt som man vill att dom ska bli självständiga,klara sej själva & få ett bra liv....så vill i alla fall inte jag riktigt klippa navelsträngen!!

Linus kom äntligen hem från sin Kvartsita -resa, med massa härliga minnen i bagaget. Han hade klarat sej bra i sjögunget...fast halva klassen hade "matat fiskarna"...iiiii,stackare!!
Jag kommer ihåg hur trånga koj-platserna var....och då fick min son dela sin med en klasskamrat..haha..mmm,nice skavfötters i en trång sovsäck...jaja,självklart hade dom varsin sovsäck. Sicken tuur!! ;0)
Hoppade genast in i duschen när han kom hem, sen en fika där han nästan somnade vid köksbordet! Kan ha berott på alla mina tusen frågor....inte omöjligt!!
Jag är född nyfiken....det bara är så!!
Roligt hade dom haft i alla fall...det är huvudsaken....trots att en nyfiken mamma aldrig får reda på tillräckligt mycket!!

Så var det dax för näste man att dra iväg....var bara att packa upp väskan för Linus...och packa väskan för Oscar. För imorse drog han tilsammans med klassen på lägerskola på Nordens Ark.
Och det kommer att bli en häftig upplevelse även det, med nattvandring blad djuren,& övernattning i en oooooisolerad(???) lada.
Hoppas dom inte får frost i brallan....brrrr!!
Så nu var vi en man kort....igen.

Och då dyker det upp.....igen.....dom börjar bli stora!! BÄST att vänja sej!!!!
Konstigt det där......själv blir jag ju inte äldre!!! Bara snyggare & smartare!!!
( I wish)

Nu har jag ledigt en hel natt!! Sen gör jag fredag,lördag natt.
Har funderingar på att sticka till stan i helgen, söndag.
Vi har ju en grabb som fyller 14, FJOORTON......nästa vecka.
Så det skulle behövas en present eller två....kanske tre...
Han ska få välja själv!! Det är lika bra, så vet man att han verkligen vill ha det!! Det blir nog troligtvis kläder. Han gillar kläder, KUL...mammas pojk!!!

Innan jag satte mej här framför skärmen...så gjorde jag en Cappuccino, på sånt där pulver i hett vatten....vill bara säga att det smakade rent bedrövligt....*kräks*
Så jag får vänta tills gubben kommer hem med riktigt kaffe...Gevalia....
Kan väl inte påstå att det är så himmelskt gott det heller...men smakar ju bättre än det pulvret *ryser*.....som jag just drack....och hällde ut!!!

Japp...nu tackar jag för mej!! Och vill bara säga att jag tycker att det är väldigt kul med kommentarer.....om ni undrar!!! ;0)

Må så gott, det ska jag!!
Kläm..

2 kommentarer:

  1. Dom verkar haft kul "fjortisarna". Louise klara sig oxå från fiskmatartävlingen men det "gungade" bra hela dagen i går och i morse när hon stod upp hade balanssinnet fortfarande inte gått i land.
    Ha det bra önskar fru Walfridsson nedanför berget.

    SvaraRadera
  2. Hahaha...det skulle jag vilja se...en stackars vinglande Louise på fast mark!!! Ja,det kan ju va ett bra sätt att känna av först fyllan.....hua!! Vilken tur att hon behäll maten för sej själv!!! Det är ju betydligt trevligare!!! TACK för kommentaren!! Den uppskattas ;0)

    Kram Anna UPPEpå berget!!!

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!