onsdag 9 september 2009

Jag troooor att det....

SPÖKADE hos oss igår.....
På allvar!!!! För det första så var, jag till min stora förtvivlan, tvungen att avfrosta frysen vi har i källaren.....det var isBERG i den...gick knappt att stänga luckan...vilket brukar betyda att det är dax för avfrostning!!!
Såå, jag började med att stänga av kyl/frys såklart.....och efter en stund så började det tina så fint ,å rinna ner i en behållare som jag vart smart nog att ställa under. Bra....det såg ut att gå undan.
Men...när vi skulle krypa till kojs så hade det inte hänt så mycket mer...så -jaja,det får stå och tina upp tills imogon,tänkte jag.
Imorse när jag kom ner och skulle inspektera...var det fortfarande is i frysen....????
Jag fattade NOLL....men öppnade kylen och fick se att det stod på igen????
Vem har satt på kyl/frys????

Inte nog med detta....igårkväll så tog jag upp köttfärs ur frysen uppe...Linus har beställt hemmabakad pizza till ikväll. La upp den i vanlig ordning på spisen....
När jag läst en stund och somnat till ett par minuter vaknar jag av ett knastrande ljud....först får jag för mej att det är sonen som drömmer och inte kan ligga still...men näää...gick till slut upp och tittade.....
Då låg köttfärsen på en platta på spisen som sagt.....och spisen var PÅ?????
Den svarta förpackningen hade smält.....och var helt slajmig......skitläskigt!!!
Ja vet....det kan va jag som kommit när knappen....men efter att två saker hänt inom loppet av ett par timmar...känns det nästan som att springer runt nån härinne och försöker skrämma skiten ur mej....vilket inte är så svårt......HUA!!!

Nä...nu ska jag fixa frulle till mej å min födelsedagsbulle!!!!

Kläm...från en lätt hysterisk....

3 kommentarer:

  1. Hm, spöken, hmmmm... Nä, jag tror nog att det är dags för lilla Anna att lägga in sig på sin arbetsplats... Senilitet börjar tidigare och tidigare...

    TFM

    SvaraRadera
  2. Hm....jag ska nog klura ut vart din brevlåda växer.......(just nu växer mina horn...dom i pannan) paaaasa dej!!!!

    //monster-Anna

    SvaraRadera
  3. Jasså, DÅ får du leta länge... MOOOHHHHHAAAAA

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!