måndag 7 september 2009

Lat...latare...Anna

Åååå, va jag önskar att jag hade tyckt att det var KUL att städa!!!
Att vakna på morgonen...se fram imot att dra runt på snabeldraken vifta runt med damtrasan och sist men inte minst våt-torka alla (satans) golv!!!
Strutta runt med lite dansbandsmusik i bakgrunden å dansa med städkvasen.....sjunga i handtaget med förklädet vinande runt midjan....
(Fast för min del hade annan musik...nästan vilken som helst gjort mej liiite gladare.....;0)
Med ett stort leende i hela ansiktet....inte bli det minsta svett...utan bara längta tills nästa städ-dag.....med ett ändå större leende i fejjan.....
Ååå, va jag önskar att det hade vart kul att städa......

Men nu.....har jag iallafall tagit tag i övervåningen.....nu har jag "bara" nedevåningen kvar!! Tjohoo.....va kul....
Sen ska jag kladda med lim...å försöka få dit ett par trappsteg......det ser jag fram imot...troor jag!!! Får se sen efteråt...när det klibbar i varje steg jag tar..hur glad jag är då!!! Oj, va positiv jag är idag!!!
Kan det bero på att jag börjar få ångest inför mitt väntade tandläkarbesök imorrn??? Bara vanlig rutinkontroll....men hur ball är det på en skala mella 1-10....& ligga där,bakåtlutad med en annans (ALLA) fingrar i truten å bli snustorr i käftan å känna dregglet rinna....( minus 3 skulle jag säga)
Inte nog med att halva handen ska in...det är ju olika sugmanicker som ska få plats åxå....varför har inte jag en stor mun??Jag gapar ju så jag får kramp ju....
Jaja...det tar vi imorrn........

Nu ska jag ta tag i nedevåningen.....en tonårings-mammas mardröm....=sonens rum!!! På med munskydd å gummihanskar till armbågen....här kommer jag!!
Närå...så farligt är det faktiskt inte...bara nästan!!! ;0)
Ha en härlig måndag....själv är jag ledig tills på torsdag...då gör jag en enkelnatt!!!! Mmmmm!!!!

Kläm

1 kommentar:

  1. Ja, du Anna visst finns det roligare saker att göra. Jag känner just som dig att "ve å fasa" men när det väl är gjort så är det så skönt. Detta gäller för både städning och tandläkarbesök!
    Fru Walfridsson

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!