onsdag 16 september 2009

Onsdagen den 16 september.

Det är väl en himla tur att man inte tar åt sej ALLT om vad andra tycker om en !!!
Jag har bestämt mej för att solla....plocka bort det dåliga,behålla det som gör mej glad.
Det är ett medvetet, egoistiskt val , som känns rätt smart!!
Och hela livet består ju av att göra en del val....& varför inte ta den enkla vägen om man kan?? Bara undra!!
Har förresten fått till mej att man kan spara ip-nummer på kommentarer som trillar in, om det är så att man vill kolla upp vem som är vem....
Så nu kan det ju bara bli spännande.........

Har sovit som en stock efter nattens arbete. Vaknade och var på ett bra humör!!
Det är alltid ett plus, om ni frågar mej. Allt blir lite enklare, lite roligare och mycket mindre jobbigt!!! Ska försöka göra så lite som möjligt idag,det brukar inte va nå större problem!! Jag är så duktig på att bara vara...lat!!
Fixar just nu lite käk till en utsvulten tonåring.....& om det inte var så att 1 LITER mjölk just kokade över ..över hela spisen & luktade sådär mumsigt gott...så hade han fått stuvade makaroner + korv....men det blir bara helt vanliga,kokade i vatten, makaroner + korv! Oops, va fort tiden går när man sitter vid datan, tänkte jag med ett leende, när det började fräsa i köket.....jag sover nog än...brukar komma en helt annan ramsa annars!!!

När middagen för dagen är klar..så lägger sej ett lugn över mej.
Jag hade önskat att jag tyckte att det var kul att laga mat varje dag, men det tycker jag INTE!!! Det är ett tröttsamt måste...ska det vara nödvändigt att äta varje dag??? Nix, inte om jag fick bestämma!!
Andra önskar sej städerska...jag vill ha en kokerska!!! Vore himmelskt!!

Jo, igår, i min brevlåda, hade den snälla brevbäraren stoppt ner en sån där lapp...som kan göra vilken grinig kärring som helst på ett sprudlande humör!! Ungefär som ett lyckopiller kan jag tro!!!
Laredoute & 50% på valfri vara....jag gjorde några snygga "moves" in i datarummet och satte mej bekvämt till rätta!!! HÄR ska handlas!!!! YYYiiha!!
Efter en stund dök det upp en jacka. En jacka med mitt namn på...och det har jag väldigt svårt att motstå!!! Vissa kläder som bara anfaller mej & skriker -TA MEJ,välj mej!!!
Då är man ju liksom tvungen att handla, annars tror jag att något hemskt kommer att hända!!!! (brukar säga det till mannen....verkar inte gå på det till 100%, men...)
I vilket fall som helst ,så tänkte jag köpa jackan!!! La den i min "shoppingkorg", och drog vidare!!! Oj, va förvånad jag blev när plötsligt ett par stövlar skrek efter mej!!! Hamnade bredvid jackan, i shoppinkorgen.
När det var dax att dra till kassan så började ju internet lagga....det tog säkert 15-20 minuter innan jag kom fram till kassan. Och svar JA, jag väntade.
Där fick jag mej ett mindre spel. På den härliga lappen från Laredoute stod det ju med små små små bokstäver att "gröna hörn" kan man inte få rabatt på.
Vilken färg hade mitt hörn tror ni?? Joodå, rätt svar :GRÖNT!!!!
Då höll jag på att bli flintskallig på kuppen....slet mitt hår i ren ilska!!!
VARFÖR ska detta alltid hända mej?? Och varför,en ännu bättre fråga, LÄR jag mej inte??!!!
Jackan kommer nog nästa vecka i alla fall!!! Sådeså!! (Det stod ju trots allt mitt namn på!!)

Jag hade inte haft några problem att handla varje dag!!! Gillar det på nått sätt!!
Hörde om en tjej som har 2½ jobb...??? Och lägger pengaren på hög, gör ingenting?? Hon tycker tydligen det är "jobbigt" att slösa?? Mysko brud!!!
Skulle kunna erbjuda henne MIN hjälp!!!

Ha en go da!! Det ska ja!!
Kram





3 kommentarer:

  1. Idag fick vi oxå korv och makaroner, fast jag lyckades med att stuva mina! Det är änna go moffamat det! Värre var det igår, hade förberett så fint med ris i kastrullen och vatten bredvid. Bara att invänta rätt tid och sedan hälla i vattnet och sätta på plattan.

    Satte på plattan..... efter ett tag började det låta, jag trodde det kokade över,,,, men det brände över kan man säga...

    Bra idé att inte ta nån skit!

    kram

    SvaraRadera
  2. d är väll ändå tur att d inte finns ngn m annsofie på då men i o för sig så behöver d inte ens stå namn för att jag ska köpa d satan, ska nog börja ta efter allt d står annsofie på köper jag o struntar i allt d andra :) ha en underbar dag/kväll /natt osv...

    SvaraRadera
  3. Jag har hört att om inte Visa-kortet används tillräckligt mycket kan banken dra in det.. ;-)
    Hua, hemska tanke!

    Kram Emma

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!