tisdag 22 september 2009

Gomorron Sverige plingelingeling...



Kom på en sak....



Inte riktigt bra att lämna sängen, för att sätta sej still på en stol. Risken för att jag ska dra pallet i tangentbordet med en DUNS....är överhängande!!!
Men jag gick ju av sista natten för denna gången imorse, så om jag ska kunna somna gott ikväll,så är det detta det bästa sättet, att gå upp snortidigt,knappt vaken....& fumla runt i min självsamhet en stund!!!

När jag tittar ut och ser det härliga höstvädret...som KUNDE vart, så undrar jag varför jag köpte mej en snygg prickig regnkappa för ett tag sen!!!
Det betyder ju att man KAN gå ut fast det öser ner, och det är ju helt onödigt tycker jag då...egentligen.
Fast det klart, kan ju va bra att ha när man hämtar posten. Eller om bilen (nåååde den) skulle srejka och jag var tvungen att pysa till affären...fast det skulle inte finnas något som var så viktigt heller,när jag tänker efter!!!
Men jag HAR i allafall en snygg prickig regnkappa!!!!!

Jag har precis hur mycket som helst att göra idag, om jag vill.
Konstigt det där, man städar ena dan & tycker att -YES, nu har jag gjort det.....tills två dagar senare inse att det var ju ogjort arbete. Och då har jag ändå motionerat snabeldraken varenda dag....Om & om & om igen.
Samma sak med tvätten, tvättar bort hela tvättbacken (japp, vi har en back,ingen korg)...-Skööönt, äntligen tom!!
För att dagen efter upptäcka att vi måååste vara minst 10 pers i den här familjen.
Va hände?? Joo, jag bad grabbsen att bära in smutstvätten i källaren,om dom vill ha rena kläder.
Och där på golvet, nedanför backen som verkar vara alles för svår för ALLA grabbarna att öppna locket på....ligger ett BERG, en alptopp av tvätt.....*suck*
Men jag ska försöka vara positiv....ÅÅåå, va roligt med hushållsarbete!!!
Usch, ljug luktar inte gott..

Idag står det hamburgare på menyn när grabbarna kommer hem efter skolan.
Alles lagom avancerat för en människa i kooma...*jääsp*
Det ska jag nog klara av!!
Nu ska jag rasa ner för trappan och se om jag kan ta mej upp till alptoppen i källaren....den behöver skottas av ,kan jag säga.
Ha en himla bra dag!!! Jag har inga större funderingar på att använda regnkappan idag heller....men håll i hatten & på med skyddsdräkt om ni funderar på att vistas utomhus!!!

En varm kram i höstrusket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!