fredag 10 juli 2009

Vilket jäkla skitväder!!!!




TÄNK OM....våran svenska sommar kunde ta & överraska oss ordentigt......med solsken & vackert väder nu, resten av sommaren!!?? Regna kan det göra på nätterna!!! Vi behöver ju få våra batterier laddade med solsken och värme...för att överhuvudtaget orka med den långa mörka årstiden som kommer osss till mötes....alldeles för snart!!

Jag tillhör i all fall den kategorin utav människor som kräver lite ljus, värme & utomhusvistelse för att må bra!!!

Kan vara så att jag är känslig för att jag jobbar natt....... på vintern, då det är ljust endast ett fåtal timmar varje dag.....då sover jag.

Så det kan verkligen gå flera dagar utan att man ser normalt dagsljus.
MEN......

Sommaren har ju just börjat. Idag går på semester, och själv har jag bara två nätter kvar till min.
Kan inte beskriva i ord hur jäkla skönt det ska bli!!!

Inget planerat för tillfället.....det SKA inte behövas när man bor på det vackraste stället på jorden......paradiset på sommaren.....om bara sommaren ville fatta att det är dax att komma tillbaka!!

Bara att packa en stooor kylväska med mat + fika & dra......ut på havet!!!!

Nu är det kanske som att vi hade ett stort skepp att bo på men nix....vi har en liten båt som tar oss ut på öarna, tidigt på morgonen, för att få den bästa platsen.....sen
när maten är slut för dagen....startar vi båten o drar hem.

Underbara sommar.....kom tillbaks!!!!

Och den heligaste dagen på året, vad det gäller fest + barnfri.....inträffar imorgon.

Då är det SOTENKANALENS DAG här i Hunnebostrand.

Lite olika jippon under dagen med bla uppvisningar av olika slag...en liten marknad & bara allmänt mys med öltält och god mat.

Och dom flesta "stranare" som flytt från sin hemort brukar dyka upp som gubben i lådan......just denna dag. Den brukar helt enkelt vara perfekt!!!!

Nu gäller det bara att beställningen jag gjort .....går i lås!!!
VACKERT VÄDER, tänk att få en ljuvlig å ljummen sommarkväll!!!!
DET hade varit toppen!!

Så....vi ses imorgon, hoppas jag!!!

Kram på ER!





1 kommentar:

  1. Jag hör oxå till dom som vill ha sol o värme... Regn behövs men som du säger..på natten! Hoppas det blir lite uppehåll i dag i alla fall :) Téo har uppvisning med Judon o det kan ju inte va kul om det regnar!! massa Kramar :)

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!