måndag 6 juli 2009

Nu går det utför med.....


......ingen annan än MEJ själv!!! Nu snackar vi PRO-varning i stor bemärkelse!!!
Bara veckad kjol och gabardin-braller som fattas....och spolar i håret!!!



Nu har Anna Therese Wernersson börjat brodera......korsstygn....ja,ni får skratta,det gör jag med!!



Jag har haft lite mobbing på jobbet, på dom stackarna som suttit där med dessa förbannade aida-vävar & sitt moline´garn.....ständigt letande efter den lilla nålen,klippande i trådar & intrasslade till max...



Vad hände då?? Jo, jag kände mej nog en smula utanför....stackars mej!!



Så igår, efter att ha suttit och glott på två broderande arbetskamrater i två nätter, så bestämde jag mej.......jag måste bara testa...det kan omöjligt vara sådär skoj!!!

Ringde runt....först till mamma sen till svärmor...:broderier eftersökes!!

Jojomensan, visst fanns det....så jag stoppade ner det i väskan och drog.....

Gissa om det blev jubel........Och gapflabb.
Där kom jag med svansen mellan benen och pillade upp mitt blivande mästerverk.

Och satte igång!!!
Jag har troligtvis sytt...tja, typ 2 miljoner stygn inatt. Känns det som.
Och vad kan det vara storleksmässigt?? Ja, inte större än en tjuga,ni vet Selma....

Efter en heeel natts (förutom när jag fick slita mej för att springa på rigningar)...pillande med tråd-satar som knyter sej, färger som ser exakt likadana ut...+ lite sprättande....så har jag åstadkommit en liten liten, pytteliten del av ett helt hav av korsstygn....

Och det värsta av allt...eller kanske det bästa, jag tyckte det var såå kul....

Där satt vi, tre stycken ,med blodsprängda ögon, nära att dö av andningsuppehåll, för att man koncentrerar sej så....och sydde som tre galna gamla kärringar!!!!

Inget kaffe drack vi, hade inte tiiid, ingan mat åt vi, kände ingen hunger....det enda som slank ner var vatten.....för att hålla strupen lite fuktig. OM man kanske möjligtvis behövde svara på ett tilltal eller ställa en fråga!!!

Så tyst har det ALDRIG vart på natten hos oss förut!!

Nu kan jag förstå om dom andra tycker att jag har vart en böld (på valfritt ställe) som pratat....medans dom försökt hålla räkningen och nålar på rätt ställe...det går ju inte...då tappar man bort sej och tänker.....det var då själva f........KAN du gå & terra någon annan tack!!!!!

Såå.....det var en ny spännande händelse denna natt......NU börjar jag känna mej gammal på riktigt!!!

Pöss & kram från en mycket trött men......nöjd korsstygns-sömmerska!!


2 kommentarer:

  1. *skratt*

    Jaa, du Anna THERESE! Rosa rosor på gång också?... : D

    SvaraRadera
  2. Men det är faktiskt väldigt roligt att brodera! Precis lagom pyssligt för oss fd "sy o kläare" Lycka till med fortsättningen!

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!