onsdag 8 juli 2009

Hur vet man.....




...att man har en tonåring i huset???




Jo...när man som mamma går och lägger sej flera timmar innan (i mitt fall) sonen...när frukost innna klockan 11 på förmiddagen är en nära-döden upplevelse....+att när man är hemifrån ett par timmar under dygnet, och bara vill ringa hem & fråga att allt är okej...får ett svar...-NÄR kommer du hem?? Jag är döhungrig!!!

Men att kylskåpet står kvar på samma fläck som när mamman i huset åkte hemifrån...det finns det absolut ingen tanke på!!

Va jag vet har vi varken hänglås eller kodlås på kylen...och spinger iväg och gömmer sej, nä,det gör det inte heller.....

Så VART kan kylen va när jag är borta......

TÄNK....att behöva öppna kylen själv...och kanske ta ut en yogert, till & med behöva anstränga sej med att trycka ut det sista..för om det inte ens rinner av sej självt ner i skålen....åååååååååååå,va jobbigt!!!

Får snart börja tugga åt mister LAT också!!!

Man kan inte annat än att garva....här har vi en tvättäkta tonåring!!!

Jag väntar bara på ett ordentligt målbrott...så jag får garva lite!!! (fy så elak,men OJ så kul!!!!) Fast ibland blir jag så trött på det där löjligt lata också!!!
Jämfört med honom känner jag mej som värsta energi-knippet!!!!


Så JAG vet att jag har en tonåring i huset!!


Finns det någon bra handledarbok, om just tonåringar...så är jag tacksam för alla tips jag kan få!!! Just nu kliar jag mej mest i skallen & ser fundersam ut...

VA det verkligen såhär....nää,det måste va den manliga genen som börjar utvecklas!!! Det MÅSTE va så!!!

Snart drar jag iväg till jobbet, har bara 4 nätter kvar nu...innan semestern är här!!! Det ska ju inte bli så tråkigt....inte alls faktiskt!!! ;0)

Hoppas ni har en skön sommar, & att ni tar hand om varann!!

Kram från



2 kommentarer:

  1. Det skulle inte kunna vara så att tonåringens mamma har curlat lite för mycket genom livet? ;-) Du vet väl vikten av att låta de små få så, odla, skörda och tillaga sin mat själv redan från tidig ålder...

    Ha det bäst!! Kram

    SvaraRadera
  2. My Goood!!!
    jag har lärt honom vägen till Konsum...räcker inte det!!!!????
    Inte ens jag kan det där du pratar om......;0)

    Ska vi ha det bäst båda två?? -JAAA!!!
    Kram A.

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!