torsdag 23 juli 2009

Borta bra....men hemma BÄST!!!!


Redan förra veckan fick vi för oss att vi ville överraska mina päron,som befinner sej i Simrishamn. JAg var ,som liten ,med på campingsemester där,boende i husvagn & tyckte att Simrishamn var toppen!!

Ville såklart visa min familj denna plats....så telefonen gick varm, ringde runt överallt & frågade efter boende, stuga,rum, ja vad som helst egentligen....bara vi slapp tälta!!!


Men nääärå, det var fler än oss som ville dit.....så ALLT var fullt!!!
Inte ens en liten liiiten stuga utan dass.....fanns att tillgå!!??
Attans.....va gör vi nu??
Jo....vi packade in TÄLTET i bilen.....sovsäckar,uppblåsbara maddrasser+våra kuddar....och drog iväg!!!

Det fanns en husvagnsplats med el...ledig mittimot mina föräldrar, så vi satte gps.en på Simrishamn, Tobisviks camping....och gasade!!! Ca 42 mil......


Och fram kom vi.....for genom ett regningt,åskigt skitväder....mot vårt mål.



Enligt mina föräldrar så var det sol där dom befann sej......
Jojo...men lagom tills vi kom & skulle sätta upp vårat tält.....(fanns fortfarande inga stugor lediga...,jag kollade)...så kom det j*kla regnet...
Jaha, det var ju kul att vi drog med oss det på vägen....

Såå.....K-O & grabbarn fick campera i förtältet under natten, och jag la mej i husvagnen....det var läänge sen en natt hade sååå gräsligt många timmar!!!
Och vad är det med campare som gör att det inte finns något som heter sovmorgon...ALLA är uppe, klämkäcka & glada och väcker tuppen innan 07.00....
Jag kom ur husvagnen och kände mej som ett fullständigt vrak.....efter EN natt??
Solen visade sej mellan molnen....så vi passade på att sätta upp tältet....bäddade och gjorde så mysigt........
Under dagen gick vi in till samhället en liten bit bort, käkade mat & strosade i affärer. Vi badade också i utomhuspooler som låg nära området.

Havet ligger ju precis bredvid, men där var det ruggigt kallt...13-14 grader & frostvarning!!!
Hade en mysig kväll med grillning ,gott att dricka + yatzy.

Sen skulle familjen Taikon gå och lägga sej.....tre bredvid varann...och en längst ner vid fötterna. In i sovsäckar...(klaostrofobivarning)....ompa sej på plats...och sova.

Gick förvånansvärt bra!!! Fast var jag ett vrak dagen innan så vet jag inte va jag var då.......jag sover aldrig bra borta!! Så är det bara!!

Var sådär väder även denna dag,lite mer sol men ändå inte på topp....grabbarna ville till poolen, så jag å mamma drog till "stan"....och alla av det manliga könet till poolerna!!Då hade vi bestämt oss för att vi tillbringar största tiden av dagen i Simrishamn...sen drar vi hem!!

Så när klockan närmade sej 16-tiden packade vi in oss och stte pgps.en på HEM!!
Grabbarna somnade efter en liten stund och jag satt därbak, där mammor får sitta när grabbarna växer upp....tydligen.....och slappade!!

Såg att K-O hade koll på mej.....om det var för att se om jag sov...så att foten kunde bli tyngre på gaspedalen eller vad det var.....vet jag inte!!!

Ett stopp på Ullared på hemvägen, hade ca 50 minuter på oss där...och sen åt vi. Så drog vi vidare hem och var HEMMA 23.30 natten tills idag.

Har aldrig upplevt min säng så underbar som inatt!!! Åååå, ljuvligt!!!!

HEM,LJUVA HEM!!

Såå, vi tog tydligen med oss regnet tillbaka också...härligt, då kan man ju sitta vid datorn med gott samvete en stund (positivt tänkande är nyttigt)...och kolla läget!!

Ha en underbar regning torsdag.....det ska jag ha!!!
Kramkalas...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!