onsdag 29 juli 2009

Ojdå....


Det är visst hela FEM dagar sen mitt förra inlägg....jag misstänkte att det skulle bli mindre bloggande sommartid....men eftersom det inte vart nån sommar...så får jag skylla på semester!!!


Jag har tänkt att jag ska skriva...& jag har hört en gång...att det är tanken som räknas!!!!


Såå, denna dag har vart sådär lagom händelserik.....drog iväg till Munkedals zoo, efter att ha upptäckt en snopp....hos mina (va jag trodde var) tjejmarsvin.....ajajaja, det där kan bli farligt!! OCH resultera i precis hur många marsvin som helst...så fort ,BORT,bort med snoppsvinet!!



Så nu har han att göra den lille killen....han blev insläppt i en bur med både marsvins å kanin-killar.....ojojoj!!! Nu får han visa va han går för stackarn!!



Och jag ska hålla tummarna på att han inte han att göra sin mamma eller syster på tjocken......(blää, dom e riktiga svin asså, dom där bockarna!!!)


När vi ändå var i Munkedal så passade vi på att springa in(lite överdrivet)på PB-golv....vi har ju planer på att fixa iordning vår trapp....verkar bli ett spännande projekt...eller inte!!! Först ska gamla ful-mattam bort, sen ska det dit en ny....



Det kan bli hur snyggt som helst...och jag har bestämt mej för att precis så snyggt ska det bli!!!

Vi har ju precis målat spaljen vit....så det blir nog en grå/svart, rätt mörk matta vi lägger på nu. Mmm, det kan bli bra!! Eller ...det SKA bli bra!!

På eftermiddagen, närmare bestämt klockan 15.00 piiip, skulle vi befinna oss i HGIF.s lilla "tombola-bod" för lottförsäljning.
Det brukar va sådär lagom givande.......Jäääsp!!!
Men idag var det en riktigt lyckad dag!!!

Har aldrig sålt så mycket lotter förr!!! Måste ju bero på vädret!!! VEM går nere i hamnen & köper lotter om solen skiner & vattnet fullkomligt ropar efter en....INTE jag i alla fall!!

Sen belönade vi oss med varsin glass!! Muums!! Rekommenderar verkligen att ni tar er till Hunnebo & köper en mjukglass på Olgas!! Den var mumma!!!

Före glassen kan man ju alltid ta en pizza.....den ligger precis ovanför...så när man är sådär äckligt mätt efter pizzan....kan man bara rulla nerför trapperna...så landar man vid glassen...perfekt!!!

Kom väl hem vid 19.30-tiden sådär, har suttit här, mätt som en gris & funderat på am jag ska skriva eller inte...men jag bestämde mej för att jag faktist saknar min blogg...när jag inte vart här på ett tag.......och det finns (tro det eller ej) några som sakner mej med!!! Till min stora glädje!!!! Tack goa P för dina gulliga små inlägg....dom värmer!! Du är en PÄRLA!!! Pöss ;0)

Nepp, nu ropar sängen efter mej...jag blev helt plötsligt pömsig i ögat!!!

Kram på er alla goa vänner!! Gamla & nya, nu ska jag gå å nana!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!