tisdag 4 maj 2010

Som på beställning....


Från någon annan än mej...kom det regn idag....
Jag blev såå besviken när det började regna tidigt imorse när jag var på jobbet.
Det syntes på hela himlen att det var inte bara en snabb skur...detta var här för att stanna...sääkert heela dan!!

Och även om det skulle spricka upp nu, så skulle det inte bli så semester-varmt som igår, för klockan är redan 14.43 piiiiip.


Och ska sanningen fram så var det endast 20 minuter sen som lilla jag
tvinga upp kluggarna...VEM har sagt att man blir pigg av att sova??
Det är lögn...ibland blir jag verkligen helt slut. Som om jag sprungut värsta maratonloppet...jösses...Idag har jag nog bergsklättrat känns det som...jag är ÖM (???) i kroppen!?
Brukar lätta efter en dusch...så jag får väl knalla dit.

Sen ska jag fixa käk..KÅLPUDDING potatis lingon råkostsallad...mmmmm!!!
Kanske inte GÖRsmart att käka kål när jag har en natt kvar...men äsch det bjussar jag på.....;0)
Min mamma har lärt mej att man ska dela med sej....
(hon missade bara att tala om att kanske INTE av allt...)


Ha en härligt uggen tisdagseftermiddag...
Kramen

7 kommentarer:

  1. Klart man ska dela med sig av dom gåvor man fått ;)

    Här så strålar solen glatt, kallt om nätterna och något varmare på dan. Inte bästa vårvädret men sol iaf.
    Tror vi hade -3 inatt, då tinar inte snön så fort, vi har kvar lite ffa snöhögarna.

    SvaraRadera
  2. Åh, kålpudding som är så gott. Ska man dela med sig så kan man gott dela med sig av kålpuddingsgaser också.
    Såg på TV-väder i går att det tydligen ska vara sånt här regn till och från hela veckan. Aptråkigt faktiskt.
    Nä, nu ska jag ut och gå en sväng innan nästa regnskur kommer...om jag hinner :)
    Hadetbästpuss.

    SvaraRadera
  3. Det beror på VAD ... sa hon inte det *ler*?

    SvaraRadera
  4. Att dela med sig tycker jag är fint!
    Samma vad det är....tror jag...;DD

    Ha en finfin jobbnatt!
    Regn-Pössen

    SvaraRadera
  5. Kålpudding, mmm... fast här heter det Kållåda :-) (läs det rätt nu) :-D

    SvaraRadera
  6. Visst är det väl så att nattarbete förr eller senare gör att man somnar i en stor hög och inser att man måste börja jobba dagtid?

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!