torsdag 13 maj 2010

Preciiis...

Hemkommen från en lååångpromenad med yngste sonen!!
Medans make+äldste son tog en sväng med båten...så tog vi en promenad!!

Vi gick längs vattnet å såg dom, det såg ljuvligt (men kallt) ut!!
Men jag måste verkligen arbeta upp mitt flås..just nu känner jag mej halvdöd!!
Så fort som konditionen försvinner när man legat på latsidan ett tag....
Ja,nu menade jag inte att det var jag som legat på latsidan.....menade jag väl fan VISST det...
Tänk om hullet försvann lika fort bara för att man slutade mumsa som besatt...

Men ska sanningen fram så har jag vart fruktansvärt löjligt lat & bekväm alles för länge!! Latheten kom samtidigt som snö & is....då var jag livrädd att halka å slå ihjäl mej....men nu var det ett tag sen isen försvann va.....
Så jag borde kommit igång med promenerandet för ganska länge sen....*stön*

Sitta hemma å klaga på att man sväller ut som en blöt manet...DET kan jag???
Men att ta tag i saken å göra nått åt problemet....Att det ska va sååå svårt???
Men NU....från & med idag...SKA jag skärpa mej!!! Jag måste!!!
Om jag inte ska behöva springa å gömma ej mellan klippor å skär i sommar så får det hända nått NU!! Helst igår...


Om jag blundar tillräckligt hårt ...så SWISCH...kanske det där traktordäcket runt midjan trillar av....*önsketänkande*
Midja förresten....hahahahaha...DEN har jag inte sett på ett tag...finns den tro???

Nä,om jag skulle gå ut å skala mej en morot......
Pöss på pannan

4 kommentarer:

  1. Visst är det märkligt att kondition är en färskvara? Och himla orättvist dessutom.
    Jag var i skitbra form 1992 och tycker den borde finnas kvar där.
    Lite daller och fluff som polstring kring kroppen är ju bra om det blir världskrig och svält.
    Tycker jag iaf.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att fläsket runt magen ska minska med den mängd man LÅTER BLI att äta under en dag! Japp, det tycker jag! KRAM :-)

    SvaraRadera
  3. jag är också väldigt oaktiv från typ november-mars..kallt och halkigt! försöker äta som en myra istället. funkar ibland! ha en fin kväll :)

    SvaraRadera
  4. Jag hade bra kondition och var tight som en *****röv för två år sedan men slutade träna och är nu en förfallen kvinna...
    Orka liksom!!

    Herr C var imponerad över plasten :D

    Pöss och Kram

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!