onsdag 28 oktober 2009

Lov....för vissa,inte för andra!!


Och jag är lyckligt lottad som har lov tillsammans med mina grabbar!!
Lov & lov va kanske att ta i,men jag är ju ledig tillsammans med dom i alla fall!!
Förr, när grabbsen var yngre, så var det så enkelt att plocka ner en termos med varm oboy, +lite fika i en rygga & säga..
-Kom och ta på er grabbar, så tar vi en promenad upp till tv-masten och fikar,
en tur till Nordens Ark, eller bara en sväng till lekparken....

Då var det en enkel match att underhålla dom...ja,inte för att det är svårare idag,tvärtom, men att få umgås med dom tillsammans utan ett par hörlurar i öronen sittande framför en tv/data-skärm...och svära över en bil som kör om dom eller springa benen av sej efter en riktigt ful gubbe på WOW....är lättare sagt än gjort!!

Kom med ett förslag häromdagen...Tumlaren=bada.
Då fick jag en blick..eller två, som bara stirrade på mej.
Det var svar nog!!! I och för sej så förstår jag dom, HUR kul e Tumlaren??
Med en mamma som tittar på....Inte så skoj tror jag svaret är!!
Tänkte i allafall komma iväg på bowling denna vecka, och det verkade gå hem hos grabbarna!! Så det får det bli!!
Hoppas vi får ha "putt-ifrån-korvar"...annars ligger jag risigt till!!

Det är i allafall himla härligt att ha dom hemma!!! Det lär väl säga swich...så ser man dom inte lika ofta snart....hemska tanke!! Mammas grabbar...

Idag är det "Arge snickarn" som står på önskelistan framför tv.n.
Ett helt klart underhållande program!!! Fast hade han skällt på mej som han skäller på dom han är hos....skulle jag snabbt å lätt mura in honom i väggen.
DET hade inte funkat här!! Har flera ggr tänkt att det vore roligt att få hem någon som kan komma med ideer,bra förslag & lösningar....men komma hit å bestämma...Nänänä, det går bort!!
Jag är inte jobbig att ha med att göra (tror jag) så länge jag får bestämma.....

Ha en skön kväll!! Det ska jag!!
Kramen




2 kommentarer:

  1. Kanske bäst att passa på att göra så mkt som möjligt med sina barn, för som sagt.. SWICH så ser man dom inte lika inte. En hemsk tanke! Tur att ja har måånga år kvar till Benji sitter vid sin data å inte bryr sig om mig, hehe! :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Helena S Vernersson2 november 2009 kl. 16:00

    Håller helt med Anna, tiden går fort. Saga är snart 5 och jag börjar redan oroa mig för när hon inte vill att mamma ska hitta på saker tillsammans med henne. Måste ta vara på nuet och njuta allt man kan och orkar.
    //Helena

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!