söndag 25 oktober 2009

Operation...

Ja, denna helgen har vi haft operation datarum,vilket betyder att det nu ligger ett nytt frächt golv, & ny färg finns på väggarna.
Till slut fick vi dit golvet....efter att ha åkt och köpt nytt....för det var bara att inse att klick-golvet från IKEA inte funkade!! I alla fall inte som vi ville!!
Tänkte att vi skulle lägga in ett billigt golv, som man ändå åker fram å tillbaka på med stolar, så att det blir fartränder...men...OM man hade fått ihopa det ja...
Fick banka å slå, för att få det på plats,vilket resulterade i riktigt fula kanter.
Ibland får man det verkligen bevisat..man får vad man betalar för!!

Har vart en helt klart händelserik helg!! Jag älskar att se ett "nytt" rum växa fram!! Få placera ut saker, fixa å trixa!! Det är buskul!!
Jag skrämde förresten skiten ur min stackars make åxå...var han tunnhårig innan,är det inte ett strå kvar nu!! Han satt på huk eller rättare sagt halvlåg på golvet för att banka i spiken på golvlisterna....när jag överraskade med att ta ett kort.....då skrek han till och svor åt mej...
-Faan,så kan du inte göra....
-Ööh,jo,jag tog ett kort...va det farligt??
Det visade sej att han just precis i samma sekund som det blixtrade till från kameran, funderade på om han kanske slog i spiken rätt i en elkabel...
Så jag e säker på att han höll på att bajja i brallan...han var inte helt glad på mej efter det.....kan väl inte jag hjälpa heller...PUCKO!! ;0)

Grabbarna har fixat fikan i helgen!! Linus gjorde smaskiga kladdmuffins igår & idag har Oscar briljerat med hallongrottor, fastmed jordgubbsylt!! Muums!!
Dom stackars barnen har ju en mamma som inte älskar att baka......finns ju färdigt att köpa i affärn!!!



Fick just bevisat för mej ,det där med att göra fartränder i golvet!!

Skulle slå mej ner vid min plats i rummet...satte mej,lite i farten på stolen & hamnade nästan i knäet hos maken längre bort...tjohooo!!! Liseberg -släng dej i väggen!!

Ikväll ska jag jobba,har två nätter nu,sen ska jag vara hemma å götta mej med grabbarna som har en veckas lov!! Det gillar vi!!
Må så gott & ha det så himla bra!!

Bamsekram..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!