fredag 28 augusti 2009

Mina tankar för dagen.....

Hej ....här dyker jag upp som gubben i lådan....& hoppas att det finns några kvar som kikar in till mej!! Fast det går långt mellan bloggningarna!!!

Tänkte lätta mitt hjärta lite idag....är glad som en lärka ,fast känner mej ändå som en fruktansvärt elak människa......visst är det skumt!Och varför?? Jooo....

Jag är glad som ett litet barn på julafton & käften håller på att slå runt av mitt breda leende!!! *smiile* För att: igår hämtade jag min nya bil!!! Oj, jag är löjligt förtjust i bilar!!! Och just nu är jag till och med lite kär i min fina röda bil!!
Skulle kunna bosätta mej i den ....åka runt,runt å bara njuta....japp, jag vet....jag är nog lite skadad!!!
Och jag som vill tro att alla är lika nyfikna på min bil....som jag är på andras...ska inom kort låta er njuta av ett kort på min pärla!!!! *känner mej ännu mer skadad*

Nu till varför jag känner mej så elak......
Var på föräldramöte igår....där insamling till en klassresa kom på tal.
Och jag tycker absolut att man ska försöka, i den mån man kan, att samla in pengar till en resa för kidsen!!! Klart man vill att ens barn ska ha skojj!!!
Men.....DÅ kom det även på tal att OM det fanns barn,vars föräldrar inte kan,eller har möjlighet eller av någon annan orsak INTE kan samla/lägga pengar till sitt barn.....Då ska vi andra lägga mer....för att täcka dessa barnets/barnens kostnader.
Och där är jag STENhård.....jag har ingen lust att betala för någon annans barn!!!
Jag är gärna med & försöker lösa det på något sätt...hitta en bra lösning helt enkelt, typ söka fondpengar eller något i den stilen....men betala av mina pengar ....nej, jag är lessen....DÄR är det stopp för mej!!!
Och det står jag för!!! Men idag känner jag mej som en skit....JUST för att jag stod upp för min åsikt igår.....och fick en del "what a fuck" blickar på mej på en hundradels sekund.......
Jobbigt,jobbigt........jag tänker ju inte ändra min åsikt....men det är fruktansvärt att känna att dom nog förmodligen tycker att jag är en känslokall...ego-morsa....som tror att jag är nått.....
Jaa....motgångar i livet har man ju stött på förr....både självkänsla & samvete får sej en törn....och vissa sätter sej som ett skavsår i hjärtat...men jag tycker att det är varje människas rätt att ha en egen åsikt!!!

När en vuxen människa medvetet sårar en annan människa....så undrar man just...va har den människan för rättigheter att bära sej åt som den gör....

Så idag är det en jobbig dag......jag tar åt mej....kalla mej ÄLTON, för jag ältar,ältar,ältar.....å ältar!!!
Men det går väl över det med så småningom.....det jobbiga är ju att man vet att diskussionen igår...inte var den sista!!

Imorrn tar jag i allafall med mej två härliga tjejer härifrån Hunnebo...och drar på pysselträff i Uddevalla!!! Tjohoo, va skojsigt!!
Japp...det låter som det är ett gäng ungar som ska klippa klistra & bara skräpa ner!!! Och...det stämmer...fast vi är ett gäng tjejer!!! Tänk...en HEL dag...bara att sitta å scrappa, fixa kort...tjata med likasinnade...aaa,det låter nästan för bra för att va sant!!! Jag hoppas att jag kan ha en del bilder & roligheter att komma efter den träffen!!!!

Och när jag kommer hem är nog fasters lilla fis här...och saknar sin faster(ego)massor....så då blir det bebismys!!! Hääärligt!! En liten nattgäst!!!

Sen på söndag..drar jag till Lidköping & gubbens syrra ...(jag hoppas ju på att få träffa båda+alla barn å respektive) men hos en syrra ska jag bo!!!Ska bli gööörmysigt!!! *längtar*
Japp...som ni märker är jag en mycket upptagen kvinna.......& jag håller mej till nöjjen!!!

Ha det så gott alla...
Och stå upp för vem ni är & vad ni tycker!!!

Kram

6 kommentarer:

  1. Men är det inte så att man numer inte får lov att göra så där när det gäller klassresor?

    Det är bra att du står på dig och står för för vad du tycker!

    Förresten, jag har länkat till din blogg från min, hoppas det är ok.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker som du!! varför ska du betala för ett annat barn?? Men samtidigt kan jag tycka synd om det barnet vars förälder inte har råd att betala... men hur mycket gäller det??

    SvaraRadera
  3. Sandra...

    Vi vet inte alls hur mycket pengar det gäller än...men det brukar inte röra sej om så mycket!!
    Barnen har ju redan samlat in lite pengar på egen hand.....majbloms-försäljning + lite annat.
    Men om inte annat får man ju anpassa resan efter pengarna å inte tvärt om!!! Det handler ju inte om hur lååångt man åker ,utan att dom får va tillsammans & hitta på nått kul som en sista gång tilsammans!!
    Vi får se hur det löser sej....känner mej fortfarande som en elek en....men,men!!!
    Tack för kommentaren,hoppas du fått svar på vad du undrade!!! //Anna

    SvaraRadera
  4. " När en vuxen människa medvetet sårar en annan människa....så undrar man just...va har den människan för rättigheter att bära sej åt som den gör.. "

    Precis så kände jag när Du kläckte din elaka kommentar om mig på FB för ett tag sedan. Trots att du inte ens känner mig skrev du saker som Inte är ok och du har heller inte publicerat mitt svar jag skrev till dig. Alla har rätt till en åsikt, fråga är väl bara..är det värt att yttra sig högt och sedan inte kunna ta kritiken?

    Sen visst det är synd om barnet vars föräldrar inte har råd att bidra med några pengar, men det finns något som heter kompromiss så varför inte komma överens om något ställe dit alla barn kan åka med dom pengar som finns? :)

    SvaraRadera
  5. Japp, jag kläckte en kommentar på FB, men bad åxå om ursäkt, omgående då jag förstod att du tagit väldigt illa vid dej!!
    MEN, du godtog inte min ursäkt utan tyckte väl mest att jag kunde dra.......
    Du har blockat din egen blogg,men känner att du kan traska in på min som du känner för??!!
    Du är mer än välkommen,men jag tycker att det är tist, när du inte ens gav mej en chans!!

    Jag sa precis det på föräldramötet, att vi skulle anpssa resan efter pengarna som barnen har...men alla föräldrar vågar ju inte öppna mun...som jag mer än gärna gör....både för & nackdelar som du vet!!
    Tack för din kommenter.....//Anna

    SvaraRadera
  6. Jag tar kritik.....men jag skyltar inte alltid med den!!! //Anna

    SvaraRadera

Ja, va kul!! Skriv nått!!