onsdag 5 augusti 2009

ÄNTLIGEN....


Kom den efterlängtade solen fram!! DEN har i alla fall haft en låång semester i år!!
Men när vi väl stod där imorse och grunnade på vad vi skulle hitta på.....och K-O kom med förslaget; Ut med båten så klart!!!......
Så...nä, jag har ingen lust..jag tänker inte krusa den där solen...har den inte visat sej på 3½ vecka...så kan det ta med f.......kvitta!!!!

Så vi lastade bilen med återvinning och körde till tippen.....och kom precis lagom till deras middags-stängning på en timma....Grattis till oss....

Blev till sist av med bröten....och drog vidare hem...till två grabbar som häll på att svälta ihjäl......jaaa,det var ju säkert 3-4 timmar sen dom åt...herreguud,att dom överlevde!!!


På eftermiddagen packade jag ner en flaska vin...tjocka tröjer,myggmedel(dom fullkomligt älskar mej)+ en filt & badkläder till grabbsen och så tog vi båten till Ramsvik och käkade kvällsmat på Restaurangen där. Det var vi + ett par kompisar å deras son som möttes upp för att ha en riktig mys-kväll!!

Och det blev det...efter maten gick vi ner till stranden och satte oss och tog ett glas vin och bara njöt av den härliga kvällen!!! Grabbarne hyrde en trampebåt....och trampade omkring i. Jaa, det var den varmaste kvällen på länge!! Härligt!!!


Under veckan som gått har vi även vart i Lidköping och träffat makens goa syrror med familjer!! Åååå,va jag önskar att dom bor närmare........eller närmare bestämt, HÄR i Hunnebo!!! (ego...JAG????)

Låter som att dom bor flygplanslångt härifrån...& det känns så ibland!!!
Va ska jag locka med för att dom ska flytta hem....hm.....får fundera ut något bra!!!
Barnvakt kanske.......;0)

Alltid lika roligt att träffa dom i allafall!!!!!



Nu börjar ju denna semestern lida mot sitt slut....ångest!!!
Jag har ett tag kvar men min älskade,ljuvliga make, som skämmer bort mej varenda semester.....börjar på måndag....HJÄLP, hur ska jag klara mej....

Jag har ju nästan glömt hur spisen fungerar....å jag får fixa frukost själv...Näpp, han får helt enkelt va hemma ett tag till....och se till så jag vaknar upp ur semesterdvalan!!! För detta kommer aldrig att funka.....tro mej!!

Fast ska jag vara riktigt ärlig,så tycker jag att det är rätt skönt med rutiner.....och några sådana finns inte hos oss sommartid!!! Så....grabbar, nu är det sängdax i tid som gäller....& upp tidigt på morgonen.

Eller nää,vi väntar nog tills skolan börjar förresten!!! Jag vill ju ha sovmorgon ju....

Nu ska jag lägga mej å läsa min braiga bok....gonatt på er goingar!!



Kramkalas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!