måndag 24 augusti 2009

Tillbaka till verkligheten!!

Första tre nätterna efter en lång semester avklarad......och idag började grabbarna i skolan. Nu börjar verkligheten på riktigt!!

Och det känns skönt!!

Lika skönt som det är när sommarlov & semestrar börjar, lika skönt är det att komma igång igen!! Jag tycker verkligen det!
Det är trots allt ganska skönt med rutiner !!!

Och det tror jag faktiskt att grabbarna tyckte imorse när dom drog iväg också!!
Hann aldrig tjinga hejdå till Linus, men enligt hans pappa, så var det inga problem för lille herr tonåring att komma sej upp på morgonen!!

Och Oscar stod startklar med cyckelhjälmen på i hallen.....och hade lite brått ?? till skolan!!! Mina fina grabbar!!


Och nu börjar första dagen att gå mot kväll....ska bli spännande (eller inte) att se alla lappar som ramlar ur skolväskerna när dom kommer hem!!
Läxer att sköta, gympakläder att komma ihåg.....och förmodligen tusen andra saker som man ska försöka trixa till......sa jag just att det var skönt med skolstart??Hm.....

Helt plötsligt ska man använda hjärnan igen.....ojdå,den har vart på semester även den känner jag!!
Men borde, som jag ha fått "laddade batterier"....ska bara försöka hitta ON-knappen då!!

Annars har helgen vart ganska lungn här hos oss på Bergsprängargatan....
I lördags var vi en snabbis på Rabbalshede Marknad.....köpte lite bra å ha saker....typ....munkar+fisringar(donuts)......så man kan fortsätta hålla skinnet spänt.....&


Igår var vi i Lidköping på dop, till lilla söta flickan Filippa.
Förtsa gången jag vart på ett dop som hölls utomhus. Och det var himla mysigt!!

Fast kanske lite kallt för den lilla som fick vatten i håret...men det var så fiint allting!! Storasyster hällde upp vatten i dop-skålen , och när dom sista dropparna kom så hörde man ett förvånat...."lutt"...

Söta Tintin.....den lilla fisen!!!

Sen var det bara att fylla magen med smörgåstårta + kladdkaka till kaffet.....rapa, köra fort hem till sista natten för denna gången. Jag var lite lätt koma då.....

Tack lilla familjen för att vi fick komma!!!

Nu ska jag ta & fixa lite käk.......vi börjar bli hungriga här!! I alla fall jag!!
Ha det gott så höres vi....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, va kul!! Skriv nått!!